اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کودکان و نوجوانان برای استفاده از فناوری‌های جدید آموزش ببینند

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: استفاده کودکان و نوجوانان از تکنولوژی‌های جدید بدون آموزش‌های لازم یکی از آسیب‌های اجتماعی مهم در خانواده‌هاست.

کودکان و نوجوانان برای استفاده از فناوری‌های جدید آموزش ببینند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمود منطقی، مدیرکل بهزیستی استان سمنان ظهر امروز در جلسه آسیب‌های اجتماعی ذیل کارگروه فرهنگی اجتماعی استان سمنان، مواردی را در راستای اهداف برگزاری جلسه و اهمیت اجرای آموزش لازم برای رفع و کاهش آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی بیان کرد.

وی با تأکید بر اجرایی شدن مصوبات جلسات از طریق تعامل با دستگاه‌های اجرایی، در خصوص آسیب‌های اجتماعی گفت: آسیب‌های اجتماعی نه‌تنها به خود فرد، بلکه اعضای خانواده و جامعه نیز  لطمه وارد کرده و آنها را دچار اختلال می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان تصریح کرد: نیاز است تا با برنامه‌ریزی به‌روز و هدفمند با این پدیده مقابله کرد و در این راه، دبیرخانه آسیب‌های اجتماعی طبق آمار و بررسی‌ها موفق عمل کرده است.

منطقی با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی در توانمندسازی افراد و خانواده در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر است، افزود: یکی از آسیب‌های اجتماعی مهم در خانواده‌ها، استفاده کودکان و نوجوانان بدون آموزش‌های لازم از تکنولوژی‌های جدید است.

وی تصریح کرد: خانواده‌ای که تعامل گسترده و منظم با اعضای خود و دیگران داشته باشد، خلأ عاطفی و روانی نخواهد داشت و هر میزان که همبستگی اعضای خانواده افزایش یابد، تمایل به حضور منفردانه در فضای مجازی کاهش خواهد یافت.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به روند مثبت اقدامات انجام‌شده، از تلاش‌های کارشناسان دستگاه‌های اجرایی مرتبط قدردانی کرد و ادامه داد: هدف‌گیری تمام برنامه‌ها باید برای کاهش مؤثر آسیب‌های اجتماعی باشد و در این مسیر، ایفای نقش دستگاه‌های اجرایی به پیمایش‌های دقیق علمی و اقدامات هماهنگ و کارشناسانه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول