اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

حمایت از ایجاد منطقه آزاد تجاری در بندر امیرآباد

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: موافق ایجاد منطقه آزاد تجاری در بندر امیرآباد هستیم با سیر مراحل تصویب این بندر بعنوان منطقه آزاد تجاری از آن ‌حمایت می‌کنیم.

حمایت از ایجاد منطقه آزاد تجاری در بندر امیرآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور در بازدید از بندر امیرآباد اظهار کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری در بندرامیرآباد سال گذشته در دستور کار بود که با وجود مشکلات و اختلافی بین مسوولان و نمایندگان مجلس اجرایی نشد و به تصویب مجلس و دلت نرسید.

وی افزود: اکنون آمادگی داریم تا بندر امیرآباد سیر مراحل تصویب منطقه آزاد را طی کند و ما حمایت می کنیم.

رضایی گفت: بندرامیرآباد به تنهایی برابر با کل بنادر ساحل دریای خزر است و در سال‌های اخیر تحرک لازم انجام نشد و امروز با توجه به اینکه روابط ما با کشورهای ساحل خزر گسترش یافته است باید این بندر توسعه یابد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور افزود: امسال بندر کاملا متحول شده و بارگیری و تخلیه بار مناسبی داشتیم و سرعت پیدا کرده است که بیانگر توسعه است. 

وی با بیان اینکه شاهد چرخش اقتصادی و تجاری از شرق به غرب روسیه و از شمال به جنوب هستیم و راهی جز ایران برای تجارت وجود ندارد، یادآور شد: امروز هند و کشورهای چین و ژاپن خواهان تردد کالا از بندر جنوبی به ایران و انتقال از بنادر شمال ودنیای خزر به کشورهای منطقه هستند و باید ظرفیت بندر افزایش یابد.

رضایی گفت: افزایش ۱۰ میلیون تنی کالا از بندرامیرآباد مورد توجه است که باید طرح پیشنهاد شود و در یکسال آینده بندرامیرآباد اولین بندر حمل یکسره از کشتی به قطار و از کشتی به کامیون شود تا هزینه تخلیه و بارگیری کاهش یابد و بندر امیرآباد اولین بندر کشور در حمل کالای یکسره شود.

وی افزود: از نظر هوشمندسازی هم باید تلاش شود تا در این بخش توانمندی لازم را داشته و از فن آوری جدید دنیا در این بندر بهره مند شویم.

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور و سید محمود حسینی پور استاندار مازندران با همراهی مدیران استانی و شهرستانی از زیرساخت ها و روند تخلیه و بارگیری بندر امیرآباد بازدید کردند.

معاون اقتصادی رییس جمهور و استاندار مازندران همچنین از بخش های مختلف بندر امیرآباد بازدید و در جریان ظرفیت ها و آخرین جزئیات طرح ساماندهی و توسعه این بندر قرار گرفت.

انتهای پیام/۸۶۰۰۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول