اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تکمیل بزرگراه سراب- بستان‌آباد با بهره‌برداری از آخرین قطعه آن

آخرین قطعه بزرگراه سراب- بستان‌آباد به عنوان یکی از محورهای شریانی مواصلاتی شمال غرب کشور به طول ۱۳ کیلومتر به بهره برداری رسید.

تکمیل بزرگراه سراب- بستان‌آباد با بهره‌برداری از آخرین قطعه آن

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، آخرین قطعه بزرگراه سراب- بستان‌آباد به عنوان یکی از محورهای شریانی مواصلاتی شمال غرب کشور به طول ۱۳ کیلومتر با حضور استاندار آذربایجان شرقی و معاون وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید و به این ترتیب ۷۰ کیلومتر این بزرگراه به صورت چهارخطه با ایمنی بیشتر و افزایش سیر زیر بار ترافیک رفت.

برای احداث این قطعه در حدفاصل دوزدوزان تا کردکندی، بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده و بهره‌برداری از آن نقش مهمی در توسعه ترانزیت داخلی و بین‌المللی، کاهش حوادث جاده‌ای، افزایش سرعت سیر در مسیر و همچنین توسعه و رونق اقتصادی استان خواهد داشت.

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این پروژه، گفت: یکی از اهداف اصلی دولت سیزدهم، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و پایان انتظار مردم برای افتتاح این پروژه‌هاست که در این راستا، امروز شاهد تکمیل بزرگراه سراب- بستان‌آباد با افتتاح ۱۳ کیلومتر باقی‌مانده از آن بودیم.

عابدین خرّم افزود: محور سراب- بستان‌آباد یکی از مسیرهای اصلی و شریانی در استان و منطقه شمال غرب است که باید زودتر از اینها چهاربانده می‌شد و ان‌شاءالله مردم منطقه از این پس از این بزرگراه استفاده خواهند کرد.

وی همچنین توجه به مناطق محروم را از اولویت‌های دولت برشمرد و گفت: امسال در استان آذربایجان شرقی، ۸۵۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده که یک آمار کم‌نظیر به شمار می‌رود.

خرّم افزود: در شهرستان سراب نیز ۵۰ کیلومتر راه روستایی و ۱۰ کیلومتر راه اصلی آسفالت شده و ۲۰ کیلومتر دیگر از راه‌های روستایی نیز برای آسفالت‌ریزی آماده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع برای احداث و بهسازی راه‌های اصلی و روستایی این شهرستان در سال جاری بیش از ۳۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است که نشان‌دهنده توجه دولت به مناطق محروم و ایمنی حمل‌ونقل است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول