اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اغتشاشگران افکار مخدوش شده خود را اصلاح کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: بسیاری از اغتشاشگران دچار افکاری تهییج و مخدوش شده از لحاظ تاریخی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هستند و لازم است در این زمینه‌ها افکار خود را به یقین برسانند.

اغتشاشگران افکار مخدوش شده خود را اصلاح کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی شامگاه امروز در دیدار با طلاب حوزه علمیه امام صادق شهرستان قروه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: برگزاری و یادمان شهدا به منظور احترام گذاشتن به علم و شأن روحانیتی است که در راستای انجام وظیفه معنوی به فیض شهادت نائل آمده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به روایتی از پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص)، بیان داشت: نزد هر شخص یا عالمی نشست و برخاست نکن، مگر عالمی که انسان را به پنج شاخصه مهم هدایت کند. 

وی طلبه‌ها را به طلب علم بیشتر دعوت کرد و افزود: یکی از آن پنج شاخصه این است که هر عالمی باید شاگرد و متعلم خود را از شک به یقین برساند و طلبه‌ها نیز باید در فهم هر مطلبی خود را به یقین برسانند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به اتفاقات و حوادث اخیر کشور پرداخت و با بیان اینکه امروز مشکل جامعه ما این است که بسیاری از معترضین دچار افکار مخدوش شده هستند، تصریح کرد: بسیاری از اغتشاشگران دچار افکاری تهییج و مخدوش شده از لحاظ تاریخی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هستند و لازم است در این زمینه‌ها افکار خود را به یقین برسانند تا بتوانند موثر باشند.

حجت‌الاسلام پورذهبی در ادامه خاطرنشان کرد: در این برهه از زمان ما روحانیون و طلبه‌ها باید مراقب باشیم و بر حسب وظایف سنگینی که بر عهده داریم روشنگری کرده و افکار عمومی را به سمت حقیقت هدایت کرده و به یقین برسانیم.

وی به قدرت فضای مجازی در جوامع جهانی پرداخت و یادآور شدند: در زمانی قرار داریم که قدرت فضای مجازی از فضای حقیقی بیشتر شده و باید تلاش کنید خلاءهای فضای حقیقی را در برابر هجمه‌های دروغین فضای مجازی پرکنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: یکی دیگر از شاخصه‌های یک عالم یا استاد این است که انسان را از تکبر و غرور به سمت تواضع و خضوع دعوت و هدایت کند و شرایط آن این است که هدایت کننده نباید خودش متکبر باشد.

حجت‌الاسلام پورذهبی خطاب به طلبه‌ها گفت: در نزد عالمی بنشینید که شما را از ریا به اخلاص، از دشمنی به دوستی،  از رغبت به مال، به زهد و سادگی نصیحت و دعوت کند چرا که ریاکاری و دلبستگی به دنیا و دشمنی و دوری از دوستی انسان را در مسیر نابودی قرار خواهد داد.

انتهای پیام/2330/70

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول