اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

نرخ تورم در کویت افزایش یافت

نرخ تورم در کویت در اکتبر گذشته نسبت به ماه سپتامبر افزایش یافت که ناشی از افزایش قیمت گروه‌های پایه بود.

نرخ تورم در کویت افزایش یافت

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از الخلیج اونلاین، نرخ تورم در کویت در اکتبر گذشته(مهر ماه)  ۰.۳۲ درصد نسبت به سپتامبر گذشته(شهریور) افزایش یافت که ناشی از افزایش قیمت گروه‌های پایه بود.

اداره مرکزی آمار کویت اعلام کرد که شاخص عمومی قیمت مصرف کننده (تورم) در کویت افزایشی را ثبت کرد که ناشی از افزایش قیمت برخی از گروه‌های اصلی تأثیرگذار بر حرکت شاخص‌ها بود. این اداره توضیح داد که افزایش تورم سالانه در کویت به ۳.۲۷ درصد رسیده در مقایسه با ۳.۱۹ درصد که در سپتامبر بود.

بنا بر این گزارش، شاخص بهای مصرف کننده که از سوی اداره مرکزی آمار کویت برای ماه اکتبر گذشته منتشر شد، نشان داد که گروه مواد غذایی و آشامیدنی نسبت به ماه قبل از آن ۰.۸۹ درصد و ۶.۶۳ درصد به صورت سالانه افزایش داشته است.

این اداره تصریح کرد: این در نتیجه افزایش قیمت غلات، نان، گوشت، مرغ، ماهی، غذاهای دریایی، لبنیات، پنیر، تخم مرغ، روغن و چربی، میوه‌ها و سبزیجات تازه، منجمد و خشک، شکر و فرآورده‌های آن و سایر مواد غذایی در کویت بوده است.

همچنین در اکتبر در گروه سیگار و دخانیات ۰.۰۷ درصد و گروه البسه و پوشاک ۰.۶۴ درصد افزایش قیمت به ثبت رسیده و گروه مسکن، حمل و نقل، آموزش، رستوران و هتل ثبات به ثبت رسیده است.

داده‌های اداره مرکزی آمار کویت افزایش ۳.۱۹ درصدی شاخص قیمت مصرف کننده (تورم) را در سپتامبر گذشته به صورت سالانه ثبت کرد.

شاخص قیمت مصرف کننده ابزاری برای اندازه گیری سطح قیمت‌ها به طور کلی بین دو دوره ماهانه یا سالانه است و معمولاً یک شاخص اساسی برای اندازه گیری رشد یا انقباض اقتصادی است.

با اندازه‌گیری نرخ تورم در یک کشور دولت می‌تواند تصمیمات اقتصادی و تجاری اتخاذ کند و سیاست‌های مالی و پولی را ترسیم کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول