اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

حال و هوای اولین یادواره شهدای صنعت در پایتخت انرژی کشور+ عکس

امروز خدمتگزاران عرصه اقتصاد در گردهمایی خود در پایتخت انرژی کشور، به میزبانی خاطرات جوانانی پرداخت که حیات صنعت کشور به دستان آنها با ایثار جانشان، رقم خورده است.

حال و هوای اولین یادواره شهدای صنعت در پایتخت انرژی کشور+ عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان عسلویه، فاطمه مظفری پور: کارکنان در ورودی به صف ایستاده بودند و زیر سربند‌های رنگی یازهرا(س) و آفتاب نیمه سوخته عسلویه، آب به دست مدعوین می‌دادند و به آنان که مهمان شهدا شده بودند خوش آمد می‌گفتند؛ صدای تلاوت قرآن سراسر سالن را پر کرده بود، شور و شوقی که برای برپایی نخستین یادواره شهدای صنعت مجتمع گاز پارس جنوبی در دل کارکنان به وجود آمده بود با آیات قرآن برای لحظاتی آرام گرفت.

 

چشم‌ها نظاره‌گر نام‌آوران پایتخت مقاومت

امروز، پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس جنوبی میزبان خانواده‌هایی بود که عزیزترین خود را فدای ایران کرده بودند؛ در گوشه‌ای از سالن چشم‌ها نظاره‌گر خانواده شهید نادر مهدوی بود، شهیدی که با نامش بوشهر را پایتخت مقاومت کرد.

خانواده شهید محمد احمدی‌جوان و شهید شاخص بسیج کارگری سال ۱۴۰۱ شهید عبدالنبی یحیایی نیز روشنی بخش گوشه‌ای دیگر از این آیین بودند، هرکدام از سه خانواده با خاطراتی انبوه از جگرگوشه‌های خود به اینجا آمدند و این روشنی مقدمه‌‌ای بود تا دستان این خانواده‌ها به تقدیر بوسه زده شود و از مقام شاخص آنان تجلیل شود.

 

دهه نودی‌ها هم به میدان آمدند

گروه همخوانی نغمه آوینی، در میانه این یادواره به جایگاه آمدند؛ جوانان و نوجوانان دهه هشتادی و نودی فضا را آکنده از نغمه سرود خود کردند، جوانان و نوجوانان در مقابل خانواده‌ شهدا قد علم کردند تا از نتیجه حماسه‌های شور انگیز شهدا کلام به دهان آورند؛ از شور نهفته در صدای جوانان و نوجوانان، جمعیت به ذوق آمده بود.

 

قهرمانان وطن در جلوی چشم مردم

بعد از گذشت یک ساعت از یادواره، نوای روایتی دیگر به گوشمان خورد، تنها، کسی که خود در دل جنگ باشد می‌توانست با اقتدار از ناگفته‌های جنگ بگوید و سردار محمد احمدیان از یادگاران جنگ تحمیلی، کسی بود که حوادث نشنیده از جنگ را به روایت کشید.

هربار که خاطراتش به اسم همرزمان شهیدش می‌رسید بغض گوشه‌ای از صدایش را در هم‌ می‌کوبید، چهره قهرمانان وطن با روایت او، جلوی چشم همه به نظاره‌ درآمد و این مقدمه‌ای بود برای سرازیر شدن اشک مستمعان و چفیه‌هایی که با اشک آبیاری می‌شد.

 

علی واعظ نیز التیام بخش لحظات آخر این آیین بود و با نوای شور انگیز خود، قلب‌ها را یکبار دیگر زنده کرد و در پایان نیز به رسم ادب از بسیجیان همیشه در صحنه خدمت، تقدیر شد.

به گزارش فارس، اهتمام صنعت برای بزرگداشت مقام شهدا و ایجاد روزنه‌ای ی احیای آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران، حرکتی قابل تحسین در راستای احقاق بخشی از وظایف اجتماعی است که به همت حوزه مقاومت بسیج مجتمع گاز پارس جنوبی و میزبانی پالایشگاه هفتم این مجتمع برگزار شد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول