اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

روایت تلاش یک زوج بسیجی در مسیر اشتغال و کارآفرینی/از کارگاه تولیدی کوچک تا ایجاد دامداری گاو شیری

«علی توحیدی‌فر» یکی از کارآفرینان جوان آملی به مسأله بیکار بودنش و تلاش برای کسب و کار اشاره می‌کند و می‌گوید: اکنون با استفاده از تسهیلات کم‎ب‌هره بسیج سازندگی دست به تولید کارگاه کوچک صنایع تبدیلی شیر زدم و هم‌اکنون با ایجاد گاوداری 16 رأس گاو شیری به فکر توسعه هستم.

روایت تلاش یک زوج  بسیجی در مسیر اشتغال و کارآفرینی/از کارگاه تولیدی کوچک تا ایجاد دامداری گاو شیری

خبرگزاری فارس مازندران ـ قربانعلی مسافر| شما هم حتما مانند من جوانان زیادی در جامعه دیدید که بیکار بوده و به دنبال روزنه برای شغل و درآمد پایدار هستند تا رفته رفته دست به تشکیل خانواده و ازدواج بزنند و به زندگی خود سر و سامان دهند.

برخی جوانان جامعه اهل ریسک هستند و دست به تولید می‌زنند تا به عنوان کارآفرین رونق ایجاد کنند ولی افراد زیادی به دلیل نداشتن توان مالی و ترس از عدم موفقیت به مشاغل دولتی و پشت میزنشینی دولتی دل بستند یا به دنبال کار در کارخانجات صنعتی و واحدهای تولیدی هستند.

با ورود بسیج سازندگی در عرصه ایجاد اشتغال و کارآفرینی افراد زیادی با حمایت مالی بسیج توانستند ایده‌ها و افکار خود در ایجاد اشتغال را به حقیقت نزدیک کنند و با دریافت تسهیلات کارآفرینی کم‌بهره دست به ایجاد مشاغل خانگی و اقتصاد خرد بزنند.

با آغاز هفته بسیج به نمایشگاه اقتصاد مقاومتی ناحیه مقاومت بسیج آمدیم و با کارآفرینان جوان و توانمندی آشنا شدیم که پس از دریافت تسهیلات اشتغال و حمایت مالی بسیج سازندگی به زندگی خود رنگ و شکل دیگری بخشیدند.

ایجاد دامداری ۱۶ رأسی گاو در کنار کارگاه صنایع تبدیلی شیر

علی توحیدی‌فر یکی از کارآفرینان آملی است که با تسهیلات بسیج سازندگی هم‌اکنون یک کارگاه تولید محصولات لبنی محلی و سلامت محور دارد و در کنار آن دست به ایجاد یک دامداری ۱۶ رأسی گاو شیرده زده است.

این کارآفرین آملی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان آمل، اظهار کرد: ۳۷ سال سن دارم و در روستای موزی‌کتی بخش دابودشت شهرستان آمل زندگی می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه کارگاه تولیدی خود را در روستای آهنگرکلا شهر دابودشت ایجاد کرده است، افزود: حدود هفت سال در کار لبنیات محلی مشغول هستم و تولیدات لبنیات محلی را با رعایت تمام موارد بهداشتی به صورت سنتی وارد بازار مصرف می‌کنم.

توحیدی‌فر دریافت تسهیلات کم‌بهره بسیج سازندگی را یکی از مهمترین عوامل در روی آوردن به شغل خود دانست و یادآور شد: قبل ایجاد کارگاه تولیدی بیکار بودم و همیشه برای جست‌وجوی کار و شغل مناسب تلاش داشتم که در این بین با حمایت بسیج سازندگی سپاه ناحیه آمل توانستم دست به تولید شیر، ماست، دوغ و کره محلی بزنم.

وی با اشاره به فعالیت در صنایع تبدیلی شیر، گفت: هم‌اکنون یک گاوداری ۱۶ رأس گاو شیری ایجاد کردم و امیدوارم در آینده نزدیک دست به توسعه و گسترش شغلم بزنم.

دریافت تسهیلات یک میلیارد ریالی برای ارتقای تجهیزات کارگاهی

توحیدی‌فر با اعلام اینکه در شرایط سخت اقتصادی و مالی جوانان برای ایجاد شغل از سوی بسیج حمایت می‌شوند، بیان کرد: با حمایت بسیج توانستم دامداری خود را روی پا نگهدارم و در کنار آن دست به ایجاد صنایع تبدیلی شیر بزنم و در این زمینه نیز موفق باشم.

وی همکاری در کنار همسرش را لذت‌بخش و عاملی برای موفقیت روزافزون دانست و خاطرنشان کرد: تسهیلات یک میلیارد ریالی بسیج سازندگی برای ارتقای تجهیزات کارگاهی می‌تواند زمینه ارتقا و پیشرفت‌مان را سرعت داده است همچنین با کسب پروانه دامداری پرورش گاو شیری مشغول هستیم تا بتوانیم توسعه را در مسیر راه خود تقویت کنیم.

توحیدی‌فر با اعلام اینکه روزانه حدود ۲۰۰ کیلوگرم شیر جمع‌آوری کرده و تبدیل به محصولات سلامت محور و لبنیات سالم محلی می‌کنیم، گفت: تولیدات کارگاهی‌مان در منطقه دابودشت و سطح شهرهای همجوار به فروش می‌رسد.

خانم سمانه اسدالله‌پور نیز بانوی ۳۴ ساله اهل روستای موزی‌کتی بخش دابودشت است که دوشادوش همسرش برای تولید و عرضه محصولات سالم محلی تلاش شبانه‌روزی دارد.

این بانو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، اظهار کرد: در روستای آهنگرکلا ازدواج کردم و در کنار همسرم تولید شیر، ماست، دوغ و کره محلی را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌ام دامدار هستند و از کودکی در سن ۱۳ سالگی همراه مادرم در دوشن‌زدن شیر برای تولید کره و پخت آن کمک حال بودم، افزود: حدود ۷ سال است که به علت بیکاری دست به تولید شیر و محصولات محلی زدیم و برخی مواقع مشتری‌هایی نه تنها در آمل بلکه از تهران داریم.

انتظار حمایت از مسؤولان استانی و شهری

خانم اسدالله‌پور با اشاره به اینکه سفارش زیادی در دابودشت، آمل، بابل و شهرهای همجوار داریم، یادآور شد: با هدف ایجاد اشتغال دست به کار شدیم و کارمان را از فضای کارگاهی ۳۰ متری آغاز کردیم ولی هم‌اکنون بیش از ۱۱۰ متر فضای کارگاهی داریم و دوست دارم در آینده با کار و تلاش مداوم دست به ثبت شرکت بزرگ و به کارگیری نیروهای زیادی بزنیم.

وی گفت: از مسؤولان استانی و شهری انتظار حمایت داریم تا باعث رشد و ارتقای کارمان باشند.

به گزارش فارس، امیدواریم در سال ۱۴۰۱ که براساس منویات رهبر انقلاب اسلامی به تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نامگذاری شده است، جوانان این مرز و بوم با حمایت نهادها و دستگاه‌های دولتی حامی همانند کمیته امداد امام خمینی و بسیج سازندگی سپاه به خودباوری برسند و پس از دریافت تسهیلات کم‌بهره روی پای خود ایستاده و دست به تولید بزنند.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول