اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

احداث کارخانه بازیافت هواپیما در همدان نهایی شد

استاندار همدان با اشاره به عقد قرارداد بین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با دانشگاه‌‌های همدان، در راستای همکاری با مراکز علمی خارج از پایتخت، برای نخستین‌بار در کشور گفت: احداث کارخانه بازیافت هواپیما در همدان نهایی شده است.

احداث کارخانه بازیافت هواپیما در همدان نهایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد عصر امروز در جلسه با معاون حقوقی و معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار کرد: این جلسه در راستای همکاری مشترک بین مجموعه استان همدان و بخش‌های مختلف وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح‌ برگزار شده است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به بخش‌های فناوری و نوآوری، گردشگری، معدن و زیرساخت گفت: یکی از موضوعاتی که مورد توافق مجموعه دانشگاه‌های استان و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قرار گرفته، همکاری و انجام پروژه‌های تحقیقاتی در حوزه‌‌های دانش برتر و فناوری است.

استاندار همدان افزود: از سیاست‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های خارج از پایتخت است که این اقدام برای نخستین بار در کشور، با دانشگاه‌های همدان شروع خواهد شد.

وی با اشاره به همکاری در حوزه‌های تامین آب، فعالیت و سرمایه‌گذاری در زمینه معادن استان افزود: کارخانه بازیافت هواپیما‌ و اسقاط آن نهایی شده که قرار است مجموعه اراضی همجوار با فرودگاه برای انجام این پروژه مورد بررسی و اجرا قرار گیرد.

قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: در زمینه زیرساخت و راهسازی توافقات خوبی صورت گرفت که یکی از آن‌ها انجام و تکمیل دو پروژه نیمه تمام آورزمان _نهاوند و ملایر به نهاوند است، پروژه‌ای که سال‌ها به علت عدم تدبیر مدیریت، به نتیجه نرسیده بود.

وی گفت: چهاربانده کردن مسیر همدان به غار علیصدر در حوزه گردشگری و زیرساخت برای استان مهم است که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از انجام و اجرای آن استقبال کرده است.

استاندار همدان افزود: از فصول مشترک همکاری مجموعه استان و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، احداث هتل‌ها، مراکز اقامتی و گردشگری در مجموعه غار علیصدر است که توافقاتی در این زمینه نیز صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری در استان، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح‌ با همکاری شرکت‌های وابسته به خود، در نظر دارد در زمینه ساخت هتل و مراکز اقامتی سرمایه‌گذاری کند.

پایان پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول