اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

رزمایش دیدار سپاه با ۱۲۸۶ خانواده شهدا در گلستان اجرا می‌شود/ آبرسانی به ۸۰ روستای گلستان انجام شد

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: در هفته بسیج رزمایش دیدار بسیجیان و سپاه استان گلستان با یکهزارو ۲۸۶ خانواده شهدا به صورت متمرکز و همزمان اجرا می شود.

رزمایش دیدار سپاه با ۱۲۸۶ خانواده شهدا در گلستان اجرا می‌شود/ آبرسانی به ۸۰ روستای گلستان انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سردار علی ملک شاهکوهی در جمع خبرنگاران در تشریح فعالیت های بسیج در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، عمرانی و غیره اظهار کرد: بعد از هشت ماه از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی(ره) بسیج مستضعفین در هشت آذرماه ۱۳۵۸ تشکیل شد که خیرات و ثمرات زیادی در طول این سالها برای کشور و مردم عزیز داشته است. بسیج قبل از جنگ تحمیلی ایران و عراق اقدامات خوبی را در پاکسازی برخی از استان های کشور از وجود ضدانقلاب ها با هدف تجزیه ایران انجام داد. در هشت سال دفاع مقدس، بلایایی طبیعی، محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی، فعالیت های هنری و فرهنگی و غیره اقدامات خوبی توسط بسیج انجام شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سه هزارو ۲۰۰ گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی از اقشار و گروه های مختلف مانند دانشجویی، دانش اموزی، زنان، فرهنگیان، طلاب، بازاریان و غیره سازماندهی شده و ۱۴ قرارگاه جهادی نیز در حوزه های مختلف در گلستان فعالیت دارند.

فرمانده سپاه نینوا گلستان در تشریح فعالیت های عمرانی بسیج در گلستان خاطرنشان کرد: ساخت و مرمت تعداد ۶۲۵ مسکن محرومین، احداث مدرسه ۶ کلاسه با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی و بسیج سازندگی، آبرسانی به ۴۳۲ روستا طبق قرارداد و تفاهم نامه با آبفا گلستان در مدت ۳۰ ماه که از ابتدای امسال تاکنون ابرسانی به ۸۰ روستای استان گلستان انجام شده است. آبرسانی به این روستاها شامل خط انتقال آب، حفر کانال، خط شبکه، حفر چاه، مخزن اب و ایستگاه پمپاژ و شبکه داخلی مانند نصب کنتور در منازل بوده است.اجرای ۶ کیلومتر خط انتقال آب کشاورزی با حفر کانال بتنی، اجرای ۱۳ کیلومتر خط انتقال آب شرب از چشمه های واقع در کوه ها از جمله فعالیت های عمرانی بسیج در استان گلستان است.

وی ادامه داد: تهیه و توزیع یکهزارو ۸۳۰ سری جهیزیه به محرومین، تهیه و توزیع ۳۱ هزار بسته لوازم التحریر، توزیع ۶۰۰ هزار کمک بسته معیشتی از زمان کرونا تاکنون طی ۲۷ مرحله رزمایش کمک مومنانه که در هفته بسیج امسال نیز ۲۰ هزار بسته معیشتی توزیع می شود. تشکیل ۷۵۰ صندوق قرض الحسنه با ۳۰ هزار نفر عضو و پرداخت تسهیلات با کارمزد پایین در راستای اشتغالزایی، فعال سازی ۹ کارخانه و شرکت تولیدی غیرفعال با همکاری بسیجیان در قرارگاه ۱۷ ربیع، آموزش مهارت آموزی به ۹ هزار نفر با همکاری آموزش فنی و حرفه ای، اعزام ۱۰ تیم پزشکی به مناطق محروم عشایری و توزیع چهار تن گوشت قربانی در این مناطق از دیگر فعالیت های بسیج استان گلستان است.

ملک شاهکوهی گفت: با همکاری بسیج عشایری و مسئولان استان خراسان شمالی موانع و مشکلات عشایر در حوزه آبرسانی، توزیع سوخت، نهاده های دامی، علوفه دام، واکسیناسیون دام ها و جاده دسترسی بررسی و برطرف شد و در این راستا ۲۰ تن نهاده های دامی به دامداران عشایر شرق گلستان که اغلب از استان خراسان رضوی به گلستان کوچ می کنند توزیع شد.

وی بیان کرد: تعداد ۲۱ پایگاه بسیج و سالن ورزشی در سطح استان با همکاری بسیجیان جهادی احداث شد.بسیجیان در واکسیناسیون علیه ویروس کرونا کمک های شایانی را به دانشگاه علوم پزشکی استان داشتند که اگر بسیجیان نبودند قطعا دانشگاه علوم پزشکی به تنهایی قادر به انجام واکسیناسیون نبود. در این راستا دو بیمارستان صحرایی در شهر گرگان و گنبدکاووس با حضور ۱۲۶ پزشک و پرستار ازنیروی زمینی استان خراسان رضوی برپا و خدمات ارزنده ای در این راستا ارائه شد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان در تشریح اقدامات طرح شهید سلیمانی در زمان شیوع بیماری کرونا یاداور شد: در شرایط خاص شیوع بیماری کرونا که همه وحشت از سرایت این ویروس را داشته و اغلب برای ارایه خدمات به مردم فرار می کردند بسیجیان وارد عرصه شده و ضمن کمک به کادر بهداشت و درمان و حتی انجام مراحل غسل و کفن اموات ناشی از این بیماری اقدام به شناسایی، غربالگری، ضدعفونی، تولید ماسک و گان کرده و در آن زمان بیش از سه میلیون ماسک توسط این عزیزان تولید شد و همکاری و هم افزایی بسیجیان سبب شد تا کمترین اسیب از طریق این ویروس متوجه استان گلستان نسبت به استان های دیگر شود.

وی اقدام به موقع علمای شیعه و سنی و همدلی بین نیروی انتظامی، سپاه و بسیج را از عوامل مهم آرام بودن استان گلستان در اتفاقات اخیر دانست و افزود: استان گلستان با وجود تنوع اقوام در اتفاقات و جریانات اخیر یکی از استان های آرام کشور بوده که با وجود همه تلاش های دشمن در خدشه دار کردن وحدت بین مردم کمترین آسیب را دید و این به دلیل عدم همراهی مردم با عوامل نفوذی و اغتشاشگران، اقدام به موقع علمای شیعه و سنی و همدلی و هم افزایی و وفاق بین دستگاه های امنیتی، بسیج، سپاه و نیروی انتظامی بود که توانستیم از این مرحله به سلامت عبور کنیم.

ملک شاهکوهی درباره برنامه های هفته بسیج در استان گلستان گفت: امسال در هفته بسیج دو هزارو ۸۸۹ برنامه تدارک دیده شده که از این تعداد ۳۴ برنامه در سطح استان بصورت شاخص است.یکی از برنامه های شاخص این هفته برپایی دهمین بیمارستان تخصصی صحرایی در منطقه مرزی اینچه برون بوده که طی سه روز بسیجیان عزیز بیش از چهار هزار نفر را ویزیت کرده و به حدود ۳۰ هزار نفر در ۲۹ روستای بخش داشلی برون خدمات درمانی و پزشکی ارائه خواهند داد.

وی بیان کرد: رزمایش دیدار سپاه با یکهزارو ۲۸۶ خانواده شهدا بصورت همزمان و متمرکز در استان گلستان، دیدار  بسیجیان  بصورت حضوری و ویدئو یی با رهبر معظم انقلاب در پنج آذرماه که پیش بینی می کنیم حدود ۱۵۰ هزار بسیجی گلستانی چه بصورت حضوری و چه ویدئویی با مقام معظم رهبری دیدار داشته باشند و آزادی ۳۰ زندانی غیرعمد در این هفته از جمله برنامه های شاخص هفته بسیج در گلستان است.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول