اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

مهم‌ترین ویژگی‌ «بسیجی» ایمان و اعتقاد است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در اجلاس سالانه مجمع بسیج استان قزوین گفت: مهم‌ترین ویژگی‌ بسیجی، ایمان و اعتقاد است.

مهم‌ترین ویژگی‌ «بسیجی» ایمان و اعتقاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در اجلاس سالانه مجمع بسیج استان قزوین که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بسیج به معنای برکت و موهبت الهی است چرا که بسیجیان همواره در خط مقدم دغدغه‌های ایمانی قرار دارند.

وی ادامه داد: اولین و مهم‌ترین ویژگی‌های بسیجی، ایمان و اعتقاد است؛ اعتقاد به خدا و قیامت، حقانیت وحی، کلام خدا و کتاب‌های آسمانی، نبوت انبیای عظام و ولایت ائمه‌ اطهار (ع) اولین ویژگی یک بسیجی است. بسیجی وقتی این اعتقاد را داشت راه برای او هموار می‌شود و درهای بسته به روی او گشوده خواهد شد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: بسیجی باید با تقوا باشد، تقوا حرف و لفظ نیست بلکه سیره و سلوک یک انسان است، تحصیل تقوا مراحل دارد، بسیجی وقتی ایمان داشت، وقتی بنده خدا شد و عبادت کرد، بر اثر عبادت نورانیت، فهم و بصیرتی پیدا می‌کند که از گذشته خود متمایز می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: خستگی‌ناپذیری یکی از ویژگی‌های بسیجیان است، ما هر چه از انبیا و ائمه اطهار می‌شنویم، آن‌جا که در تحقق مأموریت‌هایشان می‌کوشیدند خسته نمی‌شدند. بسیجیان نیز به‌واسطه پیروی از سیره انبیا و ائمه اطهار، خستگی برایشان معنایی ندارد.

وی بیان کرد: یکی از مسائل مهم در بسیجیان عزیز، امیدوار بودن و امیدبخشی است، بسیجی در هیچ شرایطی مأیوس، ناامید، خسته و درمانده نیست، خداوند می‌فرماید ملامت ملامتگران مؤمنان را از پای در نمی‌آورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: یک رسالت مهم بسیجیان اقامه نماز است، اگر کسی بسیجی باشد و اقامه نماز جزو دغدغه‌های جدی او نباشد به رسالت خود عمل نکرده است.

وی اضافه کرد: قرآن بسیار روی اقامه نماز تکیه می‌کند، البته خواندن نماز با اقامه نماز متفاوت است، وقتی نماز اقامه شد بسیاری از دغدغه‌های ما مرتفع می‌شود، در جامعه‌ای که نماز اقامه می‌شود فساد و فحشا دیده نمی‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول