اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

افزایش ۱۹۴ درصدی استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان در هرمزگان

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از افزایش ۱۹۴ درصدی استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان در این استان خبر داد.

افزایش ۱۹۴ درصدی استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مجتبی قهرمانی رییس کل دادگستری هرمزگان عصر امروز در یک گفت و گوی خبری اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبات نشست ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندان های استان هرمزگان، نسبت به اجرای آرای معوق صادره برای استفاده از پابند الکترونیک اقدام شد.

وی در ادامه افزود: بر اساس مصوبه مذکور‌‌‌؛ قاضی دفتر رسیدگی به امور زندانیان مأموریت یافت با پیگیری از طریق اداره کل زندان های استان هرمزگان، زندان سما، شعب اجرای احکام و شعب دادگاه و محاکم استان جهت تسریع در اجرای احکام معوق در این خصوص اقدام کند.

قهرمانی خاطر نشان کرد: در نتیجه اجرای مصوبه مذکور و نصب ۴۶۰ عدد پابند الکترونیک در نیمه نخست سال ۱۴۰۱، شاهد رشد بیش از ۱۹۴ درصدی استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هستیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰، تعداد ۱۵۶ پابند الکترونیک نصب شده است، بیان کرد: خوشبختانه با توجه به آمار، جایگاه زندان‌های استان هرمزگان با نصب ۴۶۰ پابند الکترونیک در مدت مشابه امسال، ارتقاء یافته است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تأکید کرد: به منظور اجرای مفاد سند تحول قضایی و عمل به دستورات ریاست قوه قضاییه، یکی از مهمترین رویکرد‌های دستگاه قضایی استان، حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری است که به همین منظور برنامه بازدید‌های منظم، مستمر و هدفمند مسئولان و قضات از زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها برای تسریع در رسیدگی به مطالبات و مشکلات زندانیان و استفاده از مجازات های جایگزین حبس، به صورت مستمر، پیگیری و عملیاتی می شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول