اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

صدور رای تخریب 5 طبقه از برج‌های آسمان اسکو / مدیران شهر جدید سهند برنامه ندارند!

رئیس دادگستری اسکو از از صدور رای تخریب ۵ طبقه از مجتمع برج‌های آسمان در ماده ۱۰۰ تجدید نظر که به متروپل اسکو معروف است، خبر دادند که حداکثر در دو ماه آینده اجرایی خواهد شد.

صدور رای تخریب 5 طبقه از برج‌های آسمان اسکو / مدیران شهر جدید سهند برنامه ندارند!

به گزارش خبرگزاری فارس از اسکو، مهدی شمسی رئیس دادگستری شهرستان اسکو  ظهر امروز در نشست خبری از صدور رای  تخریب ۵ طبقه از مجتمع برج‌های آسمان در ماده ۱۰۰ تجدید نظر که به متروپل اسکو معروف است، خبر داد که حداکثر در دو ماه آینده اجرایی خواهد شد.

مهدی شمسی، رئیس دادگستری اسکو با بیان اینکه عواملی که باعث تخلف در این خصوص هستند مورد پیگیری قضایی قرار خواهند گرفت، اذعان داشت: کوتاهی مسئولان وقت در عدم جلوگیری از ساخت ساختمان غیرمجاز باعث اعمال هزینه اضافی به خریداران این مجتمع شده و اکنون باید به فکر تامین هزینه تخریب این مجتمع که حدود ۲ میلیارد تومان برآورد شده است، باشیم، در حالی که پیشگیری از ساخت ساختمان‌های غیرمجاز از این هزینه‌ها جلوگیری می‌کند.

وی در مورد وقوع چندباره تصادف عابرین پیاده در مسیر میدان معلم تا شهید باکری  سهند و ساخت پل‌های عابر پیاده که یکسال است وعده آن توسط مسؤولان شهری سهند داده می‌شود، افزود: بیشترین مشکل ما تغییرات مداوم مسؤولان سهند است برای این مسیر پر خطر هم چندین مصوبه در شورای پیشگیری از وقوع جرائم داشته‌ایم ولی تا مسؤولان را تحت فشار قرار می‌دهیم تا عملیات اجرایی پل‌ها را شروع کنند، مسؤولان مربوطه تغییر پیدا می‌کند. این مورد هم در مورد مدیر شرکت عمران و هم شهردار سهند صدق می‌کند.

مدیران شهر جدید سهند برنامه ندارند!

شمسی با انتقاد از نداشتن برنامه میان‌مدت و بلند مدت مدیران سهند اظهار داشت: متاسفانه معضل اجرای کارهای کوتاه‌مدت باعث شده که شهر سهند با چالش‌های جدی مواجه شود. برای مثال شرکت عمران این شهر که وظیفه تامین زیرساخت‌های شهری را بر عهده دارد بدون تکمیل فازها به فاز بعدی می‌رود و مردم این شهر هم در موقع بروز مشکل نمی‌دانند که به شهرداری مراجعه کنند یا شرکت عمران! باید برای جلوگیری از سردرگمی مردم تفاهم‌نامه‌هایی بین شرکت عمران و شهرداری به امضا برسد.

وی یادآور شد: در قضیه فضای سبز سهند که انتقادات زیادی متوجه شهرداری و شورای شهر بود و باعث آسیب‌های جدی به فضای سبز این شهر شد باید این نکته را مورد توجه داشت که اگر دادستان شهرستان به موقع وارد عمل نمی‌شدند چیزی از فضای سبز باقی نمی‌ماند!

مشکل اساسی اتوبان تبریز- سهند

شمسی در مورد مشکلات اتوبان تبریز-سهند و تصادفات زیادی که در این مسیر رخ می‌دهد، گفت: متاسفانه مشکل اساسی ما در اتوبان تبریز-سهند این است که ۵ کیلومتر ابتدایی آن در حوزه شهرستان اسکو و ۱۵ کیلومتر بعدی در حوزه شهرستان تبریز می‌باشد و بیشترین مشکل ما هم در همان ۱۵ کیلومتر تبریز است به‌طوریکه در ۵ کیلومتر ابتدایی کارهای تکمیل روشنایی در حال انجام است و آنتن‌دهی و تابلوها در وضعیت بهتری قرار دارند.

شرکت عمران سهند باید طبق قانون شفاف‌سازی کند 

وی در مورد عوارضی اتوبان و مشکلات گریبانگیر مردم هم بیان کرد: شرکت عمران سهند باید طبق قانون شفاف‌سازی کند که آیا ریالی در این اتوبان هزینه نکرده که تمام عواید آزادراه به پیمانکار اتوبان اختصاص پیدا می‌کند؟ اگر شرکت عمران هزینه‌ای کرده چون راه مهم ترین زیر ساخت یک شهر است، می‌تواند برای استفاده شهروندان حق خود را از عوارضی اتوبان دریافت نکند.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول