اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

شهرک توس برای استقرار واحدهای دانش بنیان توسعه می‌یابد

استاندار خراسان رضوی گفت: شهرک صنعتی توس برای استقرار واحدهای دانش بنیان مشروط بر آب‌بر نبودن و فاقد آلودگی زیست محیطی ۱۰۰ هکتار توسعه می‌یابد.

شهرک توس برای استقرار واحدهای دانش بنیان توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در نشست امروز شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، اظها رکرد: فضای عمومی جریان اقتصادی استان با وجود مشکلات متعدد رو به جلو و مثبت است.

وی افزود: اسناد بالادستی با واگذاری زمین در ۲ شهرک صنعتی "توس" و "ماشین سازی و فناوریهای نوین" به شرکتهای دانش بنیان موافقت کرده اند به طوری که مصوبه هیات وزیران در این زمینه وجود دارد اما تاکنون به دلیل محدودیت زمین قابل واگذاری در شهرکهای صنعتی مشهد این مصوبه اجرایی نشده است از این رو کلیت این موضوع در شورا به تصویب رسید و مدیران در خصوص جزئیات این توسعه و واگذاری در نشستهای دیگر گفت و گو و بحث و بررسی کنند.

استاندار خراسان رضوی در خصوص تامین زیرساختهای لازم اعم از آب و برق در شهرکها و نواحی صنعتی با وجود افزایش شدید قیمتها گفت: با توجه به نشستهایی که با وزیر نیرو برگزار شد مشکلی در تامین زیرساختهای مربوط به شهرکهای صنعتی استان وجود ندارد و عملیات مربوط به پستهای برق و بخشهای تامین آب شهرکها نیز در حال انجام است و طرحهای آن نیز کاملا فهرست شده است.

نظری همچنین در خصوص مورد دیگری که در نشست امروز شورا در خصوص فرایند طولانی ارائه مفاصاحساب از سوی اداره کل تامین اجتماعی برای نقل و انتقال واحدها در شهرکها و نواحی صنعتی مطرح شد گفت: اداره کل تامین اجتماعی باید پاسخ این مهم را طی ۲۰ روز آینده ارائه دهد تا هر چه سریعتر مشکلات در این زمینه برطرف شود.

وی در واکنش به موضوعات مطرح شده پیرامون واگذاری طراحی و اخذ مجوزهای ساختمانی سازه های واحدهای صنعتی به سازمان نظام مهندسی و مشکلات ناشی از آن افزود: از آنجا که نوع و ماهیت سازه های صنعتی که اصولا در واحدهای صنعتی داخل شهرکها تولید، استانداردسازی و نصب می شوند، با سازه های ساختمانی کاملا متفاوت هستند لذا برای این مهم باید به لحاظ فنی در شرکت شهرکهای صنعتی ظرفیت ایجاد شود تا تصمیم گیری درباره این موضوع از هیات چهار نفره خدمات مهندسی به شرکت شهرکهای صنعتی واگذار شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول