اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

آغاز بکار نخستین هنرستان بهیاری بندرعباس

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: دانش آموزان می‌توانند از کلاس دهم وارد این هنرستان شوند و سه سال آموزش بهیاری فرا گیرند.

آغاز بکار نخستین هنرستان بهیاری بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش هرمزگان، محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان امروز اظهار کرد: هنرستان بهیاری بندرعباس با هزینه ده میلیارد ریال و با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تجهیز و راه اندازی شده است.

وی گفت: ابتدا دانش آموزان در آزمونی شرکت کردند و پس از دو مرحله آزمون کتبی و شفاهی ۱۵ دانش آموز برای تحصیل در این رشته انتخاب شدند که البته برای سال‌های آینده ظرفیت پذیرش و شمار مراکز دارای این رشته افزایش خواهد یافت.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش نیز در مراسم آغاز به کار این هنرستان گفت: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با هدف تربیت نیرو‌های مورد نیاز بازار کار، یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم است.

مهدی کاظمی افزود: توسعه هنرستان‌ها و رشته‌های هنرستانی با رویکرد تامین نیروی بازارکار و مشارکت بخش‌های مختلف و دستگاه‌های مرتبط است.

وی گفت: رشته بهیاری نیز از رشته‌هایی است که با مشارکت وزارت بهداشت راه اندازی شده و دانش آموزان پس از سه سال آموزش می‌توانند در مراکز بهداشتی و درمانی مشغول به کار شوند.

سپیده نبی پور مدیر هنرستان بهیاری بندرعباس نیز گفت: این هنرستان زیر نظر آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی دوره سه ساله بهیاری را به دانش آموزان آموزش می‌دهد.

این رشته آموزشی در هنرستان آیت الله رئیسی ناحیه یک بندرعباس راه اندازی شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول