اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ایران امروز یکی از کانون‌های قدرت جهانی است/ پیشرفت‌های نظامی ایران دشمنان را مستأصل کرد

کارشناس ارشد مسائل منطقه و بین‌الملل کشورمان گفت: ایران امروز یکی از کانون‌های قدرت در جهان است؛ پیشرفت‌های نظامی کشور دشمنان را مستأصل و درمانده کرده و خار چشم آنها شده است.

ایران امروز یکی از کانون‌های قدرت جهانی است/ پیشرفت‌های نظامی ایران دشمنان را مستأصل کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، رضا سراج ظهر امروز در نشست تحلیلی بررسی حوادث اخیر کشور و نقش دشمنان انقلاب اسلامی اظهار کرد: شرایط امروز ایران اسلامی چه از نگاه داخل کشور و چه منطقه و جهان بسیار مهم است؛ تاکنون در هیچ زمانی حساسیت به این حد نرسیده بود؛ اگر بتوانیم به طور صحیح و دقیق این موقعیت را برای مردم تبیین کنیم قطعاً بسیاری از مشکلات حل شده و جامعه صبر و مقاومت بیشتری در پیش می‌گیرد.

وی افزود: یکی از اهداف دشمنان انقلاب اسلامی، جلوگیری از پیشرفت و مهار قدرت کشور است تا ایران ناچار به تغییر رفتار شود.

کارشناس ارشد مسائل منطقه و بین‌الملل کشور بیان کرد: دشمنان نمی‌توانند قدرت جمهوری اسلامی را نظاره کنند؛ ایران در چندین سال گذشته تاکنون به این حد از قدرت در منطقه و جهان نرسیده بود.

سراج ادامه داد: ایران امروز یکی از کانون‌های قدرت در جهان است؛ پیشرفت‌های نظامی کشور دشمنان را مستأصل و درمانده کرده و خار چشم آنها شده است؛ ایران موازنه قدرت در دنیا را دچار تغییر کرده و این جابجایی قدرت با محوریت ایران از غرب به شرق در حال انتقال است.

وی اضافه کرد: ایران پیشرفت‌های زیادی داشته و در حال رسیدن به قله است، به همین دلیل است که دشمنان انقلاب اسلامی از هر حربه‌ای برای ضربه زدن و جلوگیری از پیشرفت استفاده می‌کنند و تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا با بهانه‌های واهی و پوچ دستاوردهای کشور را زیر سؤال ببرند و کوچک کنند.

کارشناس ارشد مسائل منطقه و بین‌الملل کشور خاطرنشان کرد: اروپایی ادعا می‌کنند که نگرانی آنها در خصوص رکود اقتصادی به دلیل شیوع بیماری کرونا است اما در واقع آنها از اینکه کشورهای آسیایی قدرتمند شوند و رشد اقتصادی داشته باشند نگران و عصبانی هستند.

ایران می‌تواند محاسبات را تغییر دهد

سراج با بیان اینکه دشمنان همواره در حال تحلیل و رصد کردن دستاوردهای کشور هستند ادامه داد: ایران در یک چهارراه جهانی قرار دارد و تحولات به آن ختم می‌شود و می‌تواند محاسبات را تغییر دهد.

وی افزود: زمانی رژیم صهیونیستی رؤیای رسیدن به سرزمین نیل تا فرات را در سر می‌پروراند اما امروز دور خود حصار کشیده و روز به روز به نابودی نزدیک‌تر می‌شود.

کارشناس ارشد مسائل منطقه و بین‌الملل کشور یادآور شد: کارشناسان و سیاسیون رژیم صهیونیستی خود اعتراف می‌کنند جای امنی در سرزمین‌های اشغالی ندارند و قدرت پوشالی خود را از دست داده‌اند.

پیمان‌ شانگهای ثروت را از غرب به شرق هدایت می‌کند

سراج با اشاره به تحولات اقتصادی کشور بیان کرد: پیمان‌ شانگهای باعث به وجود آمدن نگرانی‌هایی برای دشمنان شده است؛ این پیمان ثروت را از غرب به شرق هدایت می‌کند و ایران در مسیر این انتقال است.

وی افزود: دشمنان با به راه انداختن جنگ ترکیبی به دنبال جلوگیری از قدرت گرفتن ایران هستند و این آخرین فرصت آنها است.

کارشناس ارشد مسائل منطقه و بین‌الملل کشور ادامه داد: جنگ ترکیبی یک جنگ جدید بر پایه جنگ شناختی است؛ برای مقابله با آن باید جهاد تبیین تحقق یابد؛ مقابله با روایت‌های دروغ، مقابله با ادراک‌ها، احساست و رفتارهای غلط از ابعاد جهاد تبیین است.

سراج اظهار کرد: دشمنان به این نتیجه رسیده بودند که برای تحقق اهداف شومشان در جنگ شناختی باید در دو حوزه مشروعیت‌زدایی و اعتبارزدایی از ولایت فقیه به دلیل نفوذ کلام ایشان و تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی با آزادی‌های اجتماعی و به راه انداختن بحث حجاب اختیاری حوزه فرهنگی را انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: فوت خانم مهسا امینی باعث فعال شدن بستر فرهنگی در جنگ شناختی شد؛ در ادامه با هدف گرفتن اقتصاد و رفاه مردم و مسائل معیشتی به دنبال ادامه جنگ ترکیبی بودند که مردم با هوشیاری و عدم همراهی آنها، نقشه‌های آنها را نقش بر آب کردند.

کارشناس ارشد مسائل منطقه و بین‌الملل کشور تأکید کرد: دشمنان به دنبال این بودند که بی‌ثباتی را در کشور رقم بزنند تا خواسته‌های خود را در قالب برجام به ایران تحمیل کنند. 

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول