اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روایت شهید تازه‌دامادی که تمام کتاب‌هایش پرفروش شد!

بسیجی بود و دهه هفتادی. تازه با دختر عمویش نامزد کرده بود که برای دفاع از حرم آرام و قرار نداشت. رفت و جاودانه شد؛ با قدرت جذبی مثال‌زدنی! قدرتی که بعد از او هم تمام کتاب‌هایش را پرفروش کرد!

روایت شهید تازه‌دامادی که تمام کتاب‌هایش پرفروش شد!

خبرگزاری فارس- سمنان:‌ شهیدان راه نشان می‌دهند و رهرو می‌خواهند. مسیر زندگی خیلی‌ها با نگاه شهدا متحول یا ساخته شده و جنس این توجه با همه توجهات دنیایی ما تفاوت‌های عمیقی دارد.

در میان همه شهدا که ارزششان نزد مردم ما بسیار بالاست، شهدای بسیجی و شهدای مدافع حرم جایگاه ویژه‌ای دارند؛ دسته اول، با عشق و علاقه وافر به ملت، خاک، دین و انقلابشان راهی جبهه حق علیه باطل شدند و دسته دوم، سرزمین‌های این نبرد همیشه را خارج از وطن می‌دیدند.

باز در میان همه این‌ها، شهدای جوان ارج خاصی نزد ملت دارند؛ شهدای دهه هفتادی و هشتادی که با ایثار و جان‌فشانی‌شان، «خدمت» را طور دیگری برایمان معنا می‌کنند؛ یکی از این شهیدان، شهید دهه هفتادی، «عباس دانشگر» است که زیاد درباره او خوانده یا شنیده‌اید.

شهیدی که جزو نخستین شهدای دهه هفتادی ایران بود که در دفاع از حرم و اعتقادات دینی‌اش به میدان آمد و جاودانه شد.

آیا چنین فرضی را برای خانه دلمان تصور کرده‌ایم؟

«مؤمن دانشگر»، پدر شهید عباس دانشگر است که سخنانش را با مثال جالبی آغاز می‌کند. می‌گوید: فرض کنیم می‌خواهیم خانه‌ای بسازیم؛ نزد مهندس ساختمان می‌رویم و به او می‌گوییم نقشه اتاق‌ها را طوری طراحی کن تا هر روز صبح، خورشید به داخل بتابد و نورافشانی کند.

آیا چنین فرضی را برای خانه دلمان هم تصور کرده‌ایم؟ یعنی برای خانه دلمان پنجره بسازیم و پنجره را رو به نوری باز کنیم؟

او عقیده دارد: آن نور می‌تواند نگاه یک شهید به ما باشد؛ یک نگاه صمیمی و دوست‌داشتنی! یک نگاه امیدوار و پرنشاط! یک نگاه گرمابخش و تحول‌آفرین! یک نگاه از جنس محبت و رفاقت و مهربانی!

می‌شود با لبخند یک شهید دلمان آرام شود. با نگاه یک شهید مسیر زندگی‌مان متحول و با دعای یک شهید دنیایمان عوض شود.

پدر شهید دانشگر ادامه می‌دهد: گاهی گفت‌وگو با شهدا باعث می‌شود راه و رسم شکفتن را بیاموزیم؛ راه درست اندیشیدن را یاد بگیریم و برای رسیدن به خواسته‌ها و آرمان‌های بلند، سخت‌کوشی و قلبمان را با عطر زیبایی‌ها و نیکی‌ها آغشته کنیم.

هر شهید، گنجینه‌ای از معرفت و شناخت است؛ بیایید خودمان را با رنگ شهید که همان رنگ خدایی است، رنگ‌آمیزی کنیم!

شهدا دستشان باز است برای یاری کردن!

پدر شهید دانشگر ادامه می‌دهد: بیایید به کمک شهدا به سمت سپهر پاکی به پرواز درآییم؛ این پرواز کردن سخت نیست. عاشق که باشی، بالت می‌دهند. یادت می‌دهند تا پرواز کنی؛ پروازی به بی‌نهایت!

او می‌گوید: امروز همگی باید دست رفاقت به‌سوی شهدا دراز کنیم و آنها را نزد خداوند متعال و ائمه اطهار (ع) واسطه قرار دهیم؛ زیرا شهدا شاگردان مدرسه عشق و مقربان درگاه حق‌تعالی هستند.

این پدر شهید عقیده دارد: آنان اولیای خدا و پیوسته نظرشان به وجه الله است و جایگاه بس عظیمی در عالم ملکوت دارند. دستشان باز است برای یاری کردن!

دانشگر گفت: کسی که راه را گم کرده، دنبال فردی آشناست تا جویای راه شود. شهدا آشنایان راه خدا و راهنمایان خوبی برای این مسیر هستند. اگر صدایشان کنیم، دستمان را می‌گیرند، نوازش می‌کنند و جواب می‌دهند.

شهدا کمک می‌کنند تا زمین نخوریم!

پدر شهید دانشگر می‌گوید: شهدا اگر هم دیر جواب دهند، حتماً مصلحتی در پیش است؛ مانند کسی که قرار است یک هدیه نفیس به ما بدهد، اما بگوید اگر صبر کنی، هدیه بهتر و ارزشمندتری به تو خواهم داد.

عقل سلیم می‌گوید تحمل کن، صبوری کن تا هدیه بهتر را دریافت کنی! شهدا تجلی صفات حق‌تعالی هستند؛ تجلی مهربانی و عطوفت، محبت و نصرت هستند.

دانشگر اضافه می‌کند: شهدا در مسیر زندگی کمک می‌کنند تا زمین نخوریم و همواره در مسیر خوشبختی و رضایت الهی قدم به پیش بگذاریم. از خداوند متعال و ائمه اطهار (ع) می‌خواهم تا توفیق هم‌نشینی با شهدا را به ما عطا فرماید تا در دنیا به‌عنوان یک راهنما و هادی و در آخرت همراه و شافی ما باشند.

شهیدی که کتاب‌هایش هم زبانزد شد!

پدر شهید دانشگر می‌گوید: وقتی اولین کتاب با ‌عنوان «لبخندی به رنگ شهادت» از تولد عباس تا شهادتش به چاپ رسید، مورد استقبال گرم علاقه‌مندان و دوستان شهید واقع شد؛ به‌طوری که در بهار سال ۱۳۹۹ یکی از سه کتاب پرفروش انتشارات سوره مهر قرار گرفت.

وی ادامه می‌دهد: بعد از مدتی کوتاه، دومین کتاب به نام «آخرین نماز در حلب» به ویژگی‌های عبادی و معنوی شهید پرداخت و در تابستان همان سال توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ رسید.

پدر شهید دانشگر ادامه داد: از آنجا که در این سال، شهید عباس دانشگر از طرف سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان به‌عنوان شهید شاخص سال معرفی شده بود، بعد از گذشت سه ماه، کتاب از چاپ اول به چاپ هفتم رسید و بیش از هفت هزار جلد چاپ شد!

دانشگر گفت: این استقبال پرشور باعث شد تا در اواخر همین سال تصمیم گرفته شود از بین خاطراتی که شهید در رفتار و سبک زندگی اشخاص تأثیرگذاری داشته و همچنین رؤیاهای صادقانه‌ای که بیشتر آنها تعبیر شده و به‌صورت حضوری برای خانواده شهید نقل کرده‌اند، بعد از بررسی و علم و صادق بودن آن در کتابی به نام «تأثیر نگاه شهید» به چاپ برسد و این کتاب هم پرفروش شد.

وطن؛ همه چیز عباس!

وطن، اسلام و انقلاب برای عباس دانشگر همه چیز بود و او را تا سرحد شهادت و جاودانگی هم برد. این شهید دهه هفتادی به ما درس وطن‌دوستی می‌دهد؛ درس عشق به میهن، عشق به هادیان دینی‌مان که ما را سربلند می‌خواهند!

پایان پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول