اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و نامیبیا

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه نامیبیا ضمن ابراز خرسندی از روابط خوب و‌ رو به رشد دو کشور، از توسعه همکاری در حوزه‌های علمی، فناوری و کشاورزی استقبال کرد.

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و نامیبیا

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و خانم «ناندی ندایتوا» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه نامیبیا در تماسی تلفنی درباره برخی مسائل بین‌المللی و توسعه همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، علمی و دانشگاهی بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن ابراز خرسندی از روابط خوب و‌ رو به رشد فیمابین، از توسعه همکاری در حوزه‌های علمی، فناوری و کشاورزی استقبال کرد.

امیرعبداللهیان به جایگاه آفریقا در سیاست خارجی دولت سیزدهم و برنامه‌های در دست اقدام برای توسعه روابط و همکاری با این قاره و از جمله نامیبیا تأکید کرد.

وزیر خارجه در این گفت‌وگو ضمن قدردانی از مواضع نامیبیا در خصوص حمایت از مردم فلسطین و تأکید بر اهداف مشترک بین دو کشور، ابراز امیدواری کرد که شاهد افزایش هر چه بیشتر همکاری‌های دو کشور در مجامع بین‌المللی باشیم.

خانم ناندی ندایتوا نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به حمایت‌های ایران در دوران مبارزه برای استقلال نامیبیا، زمینه‌های همکاری را فراوان توصیف و از توسعه  همکاری‌های دوجانبه و  چند جانبه استقبال کرد. 

وی ابراز امیدواری کرد در آینده به تهران سفر کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول