اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

اعزام ۴۶۲ تیم بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم گیلان

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی گیلان از اعزام ۴۶۲ تیم پزشکی به مناطق محروم استان گیلان در ۶ ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: در ۶ ماه نخست سال جدید، ویزیت مناطق محروم توسط بسیج جامعه پزشکی هدف‌گذاری شده است.

اعزام ۴۶۲ تیم بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیدعلی صدر پییش‌ازظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بسیج جامعه پزشکی از سال ۱۳۸۱ در گیلان راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: از زمان تشکیل بسیج جامعه پزشکی تاکنون این نهاد فعالیت‌های بسیار خوبی در حل مشکلات درمانی استان گیلان داشته است. 

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۰ هزار نیروی بسیجی در جامعه پزشکی افزود: بر اساس آمار ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر نیروی بسیجی در جامعه پزشکی داریم که در حوزه‌های مختلف از جمله کمک به رفع محرومیت‌زدایی در حوزه درمان و کمک به درمان بیماری بیمارانی که توان مالی ندارند، فعالیت می‌کنند. 

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان گیلان از اعزام ۴۶۲ تیم پزشکی به مناطق محروم استان گیلان در ۶ ماه نخست سال جاری خبر داد و افزود: در ۶ ماه نخست سال جدید، ویزیت مناطق محروم توسط بسیج جامعه پزشکی هدف‌گذاری شده و در این مدت ۴۶۳ تیم شامل یک‌هزار نفر به مناطق محروم استان گیلان برای ویزیت رایگان اعزام شدند. 

صدر با تاکید بر لزوم توجه به افزایش سرانه بهداشتی در مناطق محروم و روستایی بیان کرد: بسیاری از مردمان مناطق محروم گیلان و روستایی یا به بیماری خود واقف نبوده و یا در صورت آگاهی از بیماری خود، توان درمان آن به دلیل مشکلات مالی را ندارند لذا در ۶ ماه نخست سال جاری ۱۷ هزار خدمت توسط پزشکان و متخصصان پزشکی بسیجی در آن مناطق انجام شده است. 

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های بسیج جامعه پزشکی ارائه خدمات درمانی به مردم مناطق حاشیه‌ای رشت است، تصریح کرد: مردم مناطق حاشیه‌نشین شهر رشت به دلیل‌ عدم بنیه مالی مناسب از کمترین امکانات درمانی برخوردار هستند لذا در هفته بسیج برخی از تیم‌های پزشکی شامل پزشکان عمومی و متخصصین به این مناطق اعزام شده و به ارائه خدمات به مردم می‌پردازند. 

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی گیلان، این استان را پیرترین استان کشور معرفی کرد و گفت: استان گیلان پیرترین استان به لحاظ جمعیت در کشور است که در این خصوص بسیج جامعه پزشکی جلسات متعددی را برگزار و کارگروه‌های زیادی را تشکیل داده است. 

صدر با اشاره به اجرای طرح نفس در استان گیلان بیان کرد: یکی از معضلات جامعه مسئله سقط جنین توسط مادران به دلایل مختلف است به این منظور طرحی با عنوان طرح نفس در استان گیلان و در ۲ شهرستان تالش و لاهیجان اجرایی شده است. 

وی یکی از اهداف طرح نفس را منصرف کردن مادر از سقط جنین بیان کرد و افزود: ۹۰ درصد افرادی که قصد سقط جنین دارند در این به آنان مشاوره داده شده و با مشاوره و انجام کارهایی مثل ایجاد اشتغال، آن مادر را از سقط جنین منصرف می‌کنیم. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول