اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

30 درصد محیط شهری در کردستان برای معلولین مناسب‌سازی شده است

مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: 30 درصد محیط شهری در استان برای معلولین مناسب‌سازی شده است.

30 درصد محیط شهری در کردستان برای معلولین مناسب‌سازی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسین رسولی صبح امروز در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: 30 درصد محیط شهری برای معلولین مناسب سازی شده که برخی از دستگاه‌ها مانند شهرداری سنندج عملکرد خوبی در این حوزه داشته است.

وی افزود: مناسب‌سازی، دسترس پذیری، و تردد و تحرک برای گروه‌های خاص بویژه افراد دارای معلولیت در قانون حمایت از حقوق معلولان در سال 97 در 4 ماده و 6 تبصره و آئین نامه اجرایی آن در آذرماه 98 در 16 ماده و 4 تبصره به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شد.

وی گفت: قروه و کامیاران به عنوان شهرهای پایلوت بدون مانع در امر مناسب‌سازی براساس موانع و چالش‌های موجود در شهرستان فعالیت خواهند کرد.

رسولی با بیان اینکه جلسات ستاد هماهنگی مناسب‌سازی در سطح استان و شهرستان‌ها برگزار می‌شود، اذعان کرد: متاسفانه با وجود اینکه جلسات ستاد هماهنگی مناسب‌سازی مصوبات بسیار خوبی دارد، اما مصوباتی که اجرای آن نیازمند تامین اعتبار است در اولویت دستگاه‌ها قرار نمی‌گیرد.

وی اظهار کرد: قروه و کامیاران به عنوان مجریان شهرهای بدون مانع انتخاب شده‌اند و امیدواریم اعتبارات لازم در حوزه رفع موانع محیطی، مناسب‌سازی معابر عمومی و پیاده روها و پارک محیط شهری به این شهرها اختصاص داده شود.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان اضافه کرد: در حال حاضر ۶۷ هزار خانوار کردستانی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت زیرپوشش خدمات مستمر و غیرمستمر این اداره کل هستند.

وی اضافه کرد: ۳۳ هزار خانوار از این تعداد مستمری بگیر و مابقی در سایر قالب‌هایی از این سازمان خدمات دریافت می‌کنند.

رسولی به شناسایی 35 هزار و 211 معلول در استان اشاره کرد و گفت: 21 هزار و 10 معلول از این تعداد به صورت مستقیم از بهزیستی خدمات مستمر دریافت می‌کنند.

به گفته وی، معلولیت‌های جسمی حرکتی، بینایی و شنوایی بیشترین درصد معلولیت را در کردستان به خود اختصاص داده و در حال حاضر 634 معلول در مراکز نگهداری خدمات دریافت می‌کنند.

 رسولی تصریح کرد: ساماندهی نشدن معابر شهری ویژه معلولان بزرگترین مانع پیش‌روی جامعه هدف بهزیستی در استان است که امیدواریم با مشارکت بخش‌های مختلف شاهد تحول در این حوزه باشیم.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول