اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

باید با الگوبرداری از بوعلی‌سینا در تولید علم سرآمد باشیم

رئیس بنیاد علمی و فرهنگی ابن سینا با بیان اینکه مانند بوعلی‌سینا باید در زمینه تولید علم سرآمد باشیم گفت: رهبری نیز فرمودند علوم وارداتی مشکل ما را حل نمی‌کند و باید خود علم تولید کنیم.

باید با الگوبرداری از بوعلی‌سینا در تولید علم سرآمد باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله طه‌محمدی صبح امروز در آیین اختتامیه کنفرانس بین‌المللی انسان‌شناسی در اندیشه فلسفی ابن‌سینا خطاب به جمع بیان کرد: به دیار حکمت، عشق و ارادت، دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان خوش آمدید، شما مهمان شیخ‌الرئیس عزیز ما هستید.

وی با اشاره به انسان‌شناسی ابن‌سینا افزود: امروز اکثر سخنرانان واژه دانشمند را برای شیخ‌الرئیس به کار می‌برند در صورتی که معتقدم باید برای بوعلی‌سینا واژه «انسان کامل» را به کار برد.

رئیس بنیاد علمی و فرهنگی ابن سینا با بیان اینکه امام(ره) در مورد استعدادهای بوعلی مطالبی را بیان کردند که قابل توجه است افزود: در ایران کمتر شهری به اندازه خطه همدان بزرگ‌پرور است، مفاخری که هر زمان باید احیا می‌شدند و امروز نوبت شیخ‌الرئیس است.

وی با بیان اینکه شیخ الرئیس بوعلی‌سینا هر سه روز قرآن کریم را ختم می‌کرد که اتفاقی بی‌نظیر است گفت: بوعلی‌سینا شخصیتی منحصربه فرد بود که خود تمام علوم را تولید کرد، رهبری نیز فرمودند علوم وارداتی مشکل ما را حل نمی‌کند و باید خود علم تولید کنیم.

طه‌محمدی با اشاره به اینکه بوعلی تولید علم کرد و نمی‌توان گفت که تنها ۳۰۰ اثر دارد بلکه ایشان در تمام علوم دستی بر آتش داشت افزود: اگر انسان را از دیدگاه شیخ الرئیس دنبال کنیم سعادتمند هستیم.

وی با بیان اینکه ما در بوعلی‌پژوهشی به وجود پربرکت ابن سینا که در اوج بشریت است می‌رسیم که ثمرات بزرگی برای دنیا دارد گفت: امام(ره) و رهبر انقلاب مصادق بارز این میوه هستند.

پایان پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول