اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

دانش‌آموزان کرمانشاهی مدال‌های اختراعات جهانی را درو کردند/ کسب 3 مدال رنگارنگ توسط مخترعان جوان

دو دانش‌آموز کرمانشاهی مدال‌های طلا، نقره و برنز مسابقات جهانی اختراعات را در شهر سئول کره جنوبی از آن خود کردند.

دانش‌آموزان کرمانشاهی مدال‌های اختراعات جهانی را درو کردند/ کسب 3 مدال رنگارنگ توسط مخترعان جوان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هجدهمین مسابقات جهانی اختراعات از ۲۳ الی ۲۷ آبان‌ماه در شهر سئول کره جنوبی با حضور ۲۰ کشور و ۴۷۰ اثر برگزار شد.

این دوره از مسابقات با حمایت سازمان توسعه اختراعات کره جنوبی، وزارت فناوری و نوآوری کره جنوبی، شهرداری شهر سئول و سایر نهادهای علمی کشور کره جنوبی تحت حمایت مستقیم سازمان مالکیت های معنوی ملل متحد WIPO و فدراسیون جهانی مخترعین IFIA برگزار شد.

در این رویداد مخترعان جوان کرمانشاهی کیارش ذولفقاری دانش‌آموز دبیرستان غیردولتی هوشمند (با دو اختراع) و آقای علی خونساری (با یک اختراع) از هنرستان زنده یاد محمدیان در قالب تیم اعزامی از ایران حضور یافتند.

مخترعین جوان کرمانشاهی با دست سازه‌های خود توانستند نظر هیات داوران را جلب نموده و موفق به کسب مدال شدند.

کیارش ذولفقاری با طرح ساخته شده «آوند معکوس» موفق به کسب مدال طلا و با طرح ساخته شده «کاغذ دیواری دافع پارازیت‌های محیطی» مدال برنز را کسب کرد.

آقای علی خونساری با طرح ساخته شده «جلیقه نجات هوشمند» توانست مدال نقره این دوره از مسابقات را کسب کند.

نکته حائز اهمیت در رابطه با طرح‌های مخترعین کرمانشاهی، نمونه‌سازی محصولات است که در اتمسفر نوآوری و اختراعات به معنی آمادگی طرح‌ها جهت حضور و ورود به بازار می‌باشد. این طرح‌ها با حمایت‌های مادی و معنوی امکان تولید را با بالاترین میزان ارزش افزوده ایجادی را خواهند داشت.

ماشاالله پروین معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: جشنواره خوارزمی هرسال به‌صورت منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی افزود: دانش‌آموزانی که در ساخت دست‌سازها خلاقیت نشان می‌دهند با حضور در این جشنواره داوری می‌شوند و در نهایت پس از کسب رتبه به جشنواره کشوری راه پیدا خواهند کرد.

پروین با اشاره به تقویت پژوهش سراهای آموزش و پرورش استان گفت: این تقویت‌ها باعث شد که امروز شاهد کسب مقام‌های قهرمانی اختراعات توسط دانش‌آموزان کرمانشاهی در سطح جهان باشیم.

معاون آموزش و پرورش استان کرمانشاه در پایان خواستار توجه مسؤولین به دانش آموزان نخبه شد.

گفتنی است، مراسم استقبال از دانش‌آموز علی خوانساری شب گذشته با حضور مسؤولین آموزش و پرورش و استانی در فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه برگزار شد.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول