اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

خرید 8 میلیارد تومان ادوات کشاورزی توسط ستاد اجرایی فرمان امام در ایلام

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام گفت: سهمیه تامین تسهیلات خرید ۷۲ دستگاه ادوات کشاورزی که شامل ۸ میلیارد تومان است برای استان تعیین شد که صد در صد ادوات کشاورزی پرداخت و وارد استان شده است.

خرید 8 میلیارد تومان ادوات کشاورزی توسط ستاد اجرایی فرمان امام در ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، زارع مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) صبح امروز در همایش طرح جهش تولید که در سالن فنی و حرفه ای استان ایلام برگزار شد گفت: نقشی که ستاد اجرایی محرومیت زدایی در کشور و در استان ها به عهده دارد رسیدگی به امور محرومین است.

وی افزود: بر اساس اهمیت و ضرورت این طرح ستاد اجرایی به کمک جهاد کشاورزی آمده و در نظر دارد که برای افزایش بهره وری ظرفیت دیم در کشور نقش آفرینی کند. 

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام بیان کرد: بیش از ۱۷ میلیارد تومان اعتبار برای طرح جهش تولید در استان در نظر گرفته شده است. 

زارع گفت: با مساعدت دوستان در طرح جهش تولید اراضی دیم استان از ۴۰ هکتار به ۷۰ هزار هکتار افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: هدف ما این است که در پایان سال زراعی ۱۰۴ هزار تن ظرفیت تولید در محصولات ‌نخود، عدس، علوفه، دانه های روغنی، گندم و گیاهان دارویی که امسال برای اولین بار وارد طرح جهش تولید شده اند به آن دست پیدا کنیم. 

وی افزود: سهمیه تامین تسهیلات خرید ۷۲ دستگاه ادوات کشاورزی که شامل ۸ میلیارد تومان است برای استان تعیین شده و صد در صد ادوات کشاورزی پرداخت شده وارد استان شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: ١۶ هزار و ۸۰۰ لیتر کود بذر مال در سال جاری تهیه و توزیع شد.

زارع گفت: این طرح دارای ۴ هدف است؛ تامین امنیت غذایی به طور صد درصد، کمک به افزایش تولید محصولات غذایی و امنیت غذایی، دانش بنیان کردن کشاورزی استان ایلام، تامین معیشت کشاورزان دیم کار و روستاییان که منجر به مهاجرت معکوس می شود و خود کفایی در محصولات کشاورزی از جمله این اهداف است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول