اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برگزاری هشتاد و دومین نشست کمیسیون هماهنگ کننده آب در ترکمنستان

هشتاد و دومین نشست کمیسیون هماهنگ کننده آب بین ایالتی، با حضور نمایندگانی از صندوق بین المللی «نجات» دریای آرال در «عشق آباد» برگزار شد.

برگزاری هشتاد و دومین نشست کمیسیون هماهنگ کننده آب در ترکمنستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، هشتاد و دومین نشست کمیسیون هماهنگ کننده آب بین ایالتی، با حضور نمایندگانی از صندوق بین المللی «نجات» دریای آرال در «عشق‌آباد»  برگزار شد.

در این نشست رؤسای ادارات و کمیته های آب ترکمنستان، قزاقستان، ازبکستان و تاجیکستان، نمایندگان بخش های کمیسیون و متخصصان کلیدی در بخش آب حضور داشتند.

 در این نشست گزارش هایی از سوی رؤسای سازمان های مدیریت آب حوضه «آمودریا» و «سیردریا» در خصوص میزان آب رودخانه ها و سقف استفاده از آب این حوضه ها ارائه شد.

سپس با در نظر گرفتن و تصویب حدود برداشت آب و نحوه بهره برداری از آبشار مخازن حوضه های آمودریا و سیردریا در دوره غیر رویشی محصولات کشاورزی 2022-2023 برای کشورهای آسیای مرکزی مورد بررسی قرار گرفت و فصل رشد سال جاری جمع بندی و برنامه های سال آینده ترسیم شد.

در نتیجه این نشست یک پروتکل امضا شد. این نشست توسط کمیته دولتی منابع آب ترکمنستان با مشارکت کمیته بین المللی نجات دریای آرال و با حمایت انجمن آلمان برای همکاری های بین المللی و مرکز منطقه ای محیط زیست آسیای مرکزی برگزار شد.

 به گفته منابع خبری این انجمن بیشترین توجه را در سطح ایالتی داشته است. «سردار بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان نیز عنوان کرده بود که ترکمنستان جدی ترین رویکرد را برای توسعه تعامل در جهت روند بهبود و افزایش کارایی نجات آرال نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول