اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کرمانشاه رتبه نهم حجم معاملات کشور را دارد

رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: رتبه نهم کرمانشاه در زمینه حجم معاملات بازار سرمایه، بیانگر ظرفیت عظیم این بازار برای تامین مالی بخش تولید است.

کرمانشاه رتبه نهم حجم معاملات کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، همایش منطقه‌ای تامین مالی غرب کشور امروز در محل سالن همایش اتاق بازرگانی کرمانشاه و با حضور مدیران ارشد بورس کشور و جمعی از مسؤولین کشوری، استانی و فعالان بخش خصوصی آغاز شد.

کیوان کاشفی، رییس اتاق کرمانشاه در آیین افتتاح این همایش در حضور مدیران ارشد بورس ایران، اظهار کرد: حدود یک‌سال پیش مطالعاتی را در واحدهای صنعتی داشتیم که مهم‌ترین معضل آنان نقدینگی بود.

وی با بیان اینکه نقدینگی عمدتا به تسهیلات بانکی متصل و آن نیز شرایط خاص خود را دارد، افزود: در سالیان اخیر اتکای اصلی بخش خصوصی به تامین مالی از طریق تسهیلات بانکی بوده، بی‌شک بانک‌ها سیاست خود را دارند. لذا طی بررسی‌هایی، اتاق کرمانشاه تلاش کرده در کنار تامین مالی از طریق تسهیلات سایر روش‌های تامین مالی از جمله بازار سرمایه را نیز برای فعالان اقتصادی جا بیندازد، تأمین نقدینگی از طریق بازار بورس جذاب بود. 

رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه تصریح کرد: براین اساس تلاش و درخواست داشتیم که مسؤولین کمک کنند تا به این مهم برسیم و الحمدالله همکاری خوبی نیز داشتند. 

کاشفی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای امضاء و استارت کار زده شد، ادامه داد: رتبه نهم کرمانشاه در زمینه حجم معاملات بازار سرمایه، بیانگر ظرفیت عظیم این بازار برای تامین مالی بخش تولید است.

این مسؤول با اشاره به رتبه ۲۶ کرمانشاه در استفاده از بازار سرمایه، اضافه کرد: این رتبه خوب نیست، بورس می‌تواند به پویایی اقتصاد کرمانشاه با قدمتی که در حوزه تولید و تجارت دارد کمک کند.

وی با بیان اینکه عدم استفاده از این بازار سرمایه دلایل مختلفی دارد، گفت: یکی از این دلیل عدم اطلاعات از بورس است که در این راستا کلاس آموزشی برگزار کردیم.

کاشفی خاطرنشان کرد: تعامل بسیار سازنده‌ای با بورس منطقه‌ای کرمانشاه داریم که انعقاد تفاهم‌نامه همکاری و برپایی این همایش خروجی همین تعامل است، این همایش قدم اصلی برای حرکت تولید کرمانشاه به سمت بازار سرمایه است.

عضو هیأت رئیسه اتاق ایران با بیان اینکه باید خلأها را پر کنیم، گفت: باید در همایش امروز تعداد واحدهای مختلف را تطبیق دهیم و پذیرش بورس داشته باشیم تا تولید استان به سمت بازار سرمایه برود.

کاشفی با بیان اینکه استان کرمانشاه در بحث تولید و صادرات جایگاه خوبی دارد، خاطرنشان کرد: سالانه ۳ میلیارد دلار صادرات داریم، قدمت مرز و اتاق بازرگانی داریم، انسان های خوش‌فکر و تولیدات خوبی داریم لذا باید تلاش کنیم که مشکلات نقدینگی رفع شود.

وی با تقدیر از استاندار و معاون اقتصادی استانداری، تأکید کرد: اگر دست به دست دهیم بی‌شک موفق خواهیم بود و ان‌شاء‌الله در پایان این همایش پنل‌ها را تشکیل خواهیم داد تا واحدهای صنعتی استفاده کنند.

پایان پیام/پ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول