اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مشکل سفر مقامات ارشد طالبان با تحریم‌های آمریکا

سخنگوی طالبان گفت: تحریم‌ها از سوی واشنگتن مانع سفر مقامات طالبان به کشورهای مختلف شده و آمریکا باید این تحریم‌ها را بردارد.

مشکل سفر مقامات ارشد طالبان با تحریم‌های آمریکا

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان اعلام کرد که آمریکا به توافقنامه دوحه پایبند نبوده است.

مجاهد گفت: رفع تحریم‌ها و عادی‌سازی روابط با افغانستان بخش‌های از این توافق‌نامه بوده که از سوی واشنگتن نقض شده‌اند.

مجاهد در این باره یادآور شد: «برخی بندهای توافقنامه دوحه از جمله رفع تحریمها و عادی سازی روابط با افغانستان از جمله مواردی است که طرف آمریکایی به آن پایبند نبوده و ما خواهان آن هستیم که اقدامات عملی در این خصوص برداشته شود.»

پس از امضای توافق‌نامه دوحه و خروج نیروهای امریکایی و متحدانش از افغانستان، واشنگتن و کابل یکدیگر را به نقض توافق‌نامه دوحه متهم کردند.

سخنگوی طالبان در ادامه گفت: تحریم‌ها از سوی واشنگتن مانع سفر مقامات طالبان به کشورهای مختلف شده و آمریکا باید این تحریم‌ها را بردارد.

پیش از این الجزیره به نقل از مقامات سازمان ملل گزارش داده بود که شورای امنیت با پیشنهاد روسیه و چین برای تمدید معافیت‌ ممنوعیت سفر اعضای طالبان مخالفت کرده است.

از طرف دیگر  آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفته است که  برای مقامات فعلی و سابق طالبان و سایر افرادی که ممکن است در اعمال محدودیت بر زنان و دختران در افغانستان نقش داشته باشند، محدودیت صدور ویزا وضع کرده است.

بلینکن گفته است که این افراد طالبان محدودیت‌های برای ممانعت از کار زنان و توانایی آنان در انتخاب شغل شده و آزادی عمل، بیان و حریم خصوصی آنان را محدود کرده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا گفته است که محدودیت صدور ویزا شامل اعضای خانواده طالبان نیز می‌شود.

بلینکن گفته است که برخلاف وعده‌های طالبان مبنی بر احترام حقوق بشری افغان‌ها، آن‌ها مجموعه‌ای از سیاست‌ها و فرمان‌هایی را صادر کرده‌اند که زنان و دختران را از مشارکت کامل در زندگی عمومی، دسترسی به تحصیلات متوسط و کار در بیشتر بخش‌ها منع کرده‌ است.

/پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول