اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار لوکاشنکو درباره هرگونه حمله غرب به بلاروس

رئیس جمهور بلاروس با رد ادعاهای رسانه‌ای مبنی بر احتمال ورود ارتش این کشور به جنگ اوکراین، هشدار داد که حمله به بلاروس را با واکنشی که اروپا را بلرزاند پاسخ می‌دهند.

هشدار لوکاشنکو درباره هرگونه حمله غرب به بلاروس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس شامگاه چهارشنبه به اوکراین و کشورهای متحد آن درباره هرگونه حمله یا اقدام نظامی علیه کشورش هشدار داد.

لوکاشنکو در مصاحبه با کانال یک تلویزیون روسیه گفت که در صورت حمله از غرب یا جنوب به بلاروس، ارتش این کشور به همراه روسیه به‌گونه‌ای پاسخ خواهد داد که اروپا بلرزد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در این‌باره توضیح داد: «اگر ناگهان کسی به ما حمله کند، نمی‌توانید تصور کنید که چگونه می‌توانیم پاسخ دهیم. ما در مورد مشکل بمب کثیف یا تمیز صحبت نمی‌کنیم. ما به‌گونه‌ای پاسخ خواهیم داد که نه فقط اروپا را بلرزاند».

رئیس جمهور بلاس همچنین ادعاهای رسانه‌ای آمریکا مبنی بر احتمال ورود ارتش بلاروس به جنگ اوکراین در آینده نزدیک را رد کرد.

طبق این گزارش، لوکاشنکو اظهار داشت: «این کاملاً مزخرف است. اگر ما مستقیماً با نیروهای مسلح و با نیروی انسانی درگیر این جنگ شویم، چیز [مثبتی] به آن اضافه نخواهیم کرد، بلکه برعکس، آن را بدتر خواهیم کرد».

وی پیش از این نیز گفته بود نه بلاروس و نه روسیه نمی‌خواهند شدت تنش در وضعیت فعلی بیشتر شود اما در واکنش به اقدامات غرب مجبور به دفاع از خودشان هستند. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول