اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پنتاگون: حملات ترکیه به سوریه، نظامیان آمریکایی را تهدید می‌کند

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ضمن تاکید بر لزوم کاهش تنش در شمال سوریه، گفت پنتاگون نگرانی‌های امنیتی ترکیه را درک می‌کند اما عملیات آنکارا پیشرفت‌های ائتلاف را تهدید می‌کند.

پنتاگون: حملات ترکیه به سوریه، نظامیان آمریکایی را تهدید می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تداوم حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش ترکیه به مواضع شبه‌نظامیان کُرد در شمال سوریه و تهدید مقامات آنکارا به اجرای عملیات زمینی، با واکنش انتقادی پنتاگون همراه شد.

«پاتریک رایدر» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا بامداد پنجشنبه طی بیانیه‌ای گفت حملات ترکیه به شمال سوریه، مستقیما نظامیان آمریکایی مستقر در این مناطق را تهدید می‌کند.

به نوشته وبگاه پنتاگون، در این بیانیه آمده است: «وزارت دفاع [آمریکا] عمیقاً از افزایش تنش‌ها در شمال سوریه، عراق و ترکیه نگران است. این تنش‌زایی، پیشرفت‌های ائتلاف جهانی برای شکست داعش را تهدید می‌کند».

رایدر در این‌باره توضیح داد: «حملات اخیر به سوریه، مستقیماً امنیت نظامیان آمریکایی که در حال همکاری با شرکای محلی برای شکست داعش و حفظ بازداشت بیش از ده هزار زندانی داعشی هستند را تهدید می‌کند. بعلاوه، اقدامات نظامی هماهنگ‌نشده، حاکمیت عراق را نیز تهدید می‌کند».

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با لازم دانستن کاهش تنش فوری با هدف حفظ امنیت و ایمنی خدمه نظامی در میدان، گفت: «ما جان باختن غیرنظامیان در هر دو طرف ترکیه و سوریه که در نتیجه این اقدامات بود، محکوم کرده و تسلیت می‌گوییم».

این مقام پنتاگون در پایان افزود: «ما همچنین از گزارش‌ها درباره هدف قرار دادن عمدی زیرساخت‌های غیرنظامی نگران هستیم. همزمان که خواستار کاهش تنش هستیم، نگرانی‌های امنیتی مشروع ترکیه را نیز درک می‌کنیم. ما به گفتگو با ترکیه و شرکای محلی برای ترتیب دادن آتش‌بس ادامه می‌دهیم».

پیش از این، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه عملیات زمینی در شمال سوریه را در مناسب‌ترین زمان آغاز می‌کنند، ادعا کرده بود اقدامات این کشور تمامیت ارضی و امنیت سوریه و عراق را تضمین می‌کند. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول