اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

طرح «حقوق‌ یاران بسیجی» برای ارتقا دانش حقوقی جامعه اجرایی می‌شود

رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه عدم آگاهی نسبت به مسائل حقوقی، ریشه بسیاری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی است، گفت: طرح «حقوق‌ یاران بسیجی» می‌تواند نقش مؤثری در ارتقا دانش حقوقی جامعه داشته باشد.

طرح «حقوق‌ یاران بسیجی» برای ارتقا دانش حقوقی جامعه اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، نشست هیئت اندیشه ورز شورای عالی بسیج حقوقدانان استان هرمزگان امروز به ریاست رئیس کل دادگستری استان و با حضور مسئول بسیج حقوقدانان و جمعی از قضات و حقوقدانان بسیجی در بندرعباس برگزار شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در این نشست اظهار کرد: در هیئت‌های اندیشه ورز باید تفکرات مختلف در کنار هم قرار بگیرند تا بحث و تبادل‌نظر به نتایج مطلوبی منجر شود و اگر در این هیئت‌ها افراد با اندیشه‌های همگون کنار هم قرار بگیرند، خروجی مطلوبی را نخواهد داشت.

مجتبی قهرمانی در ادامه افزود: اگر بتوانیم در هیئت‌های اندیشه ورز، ذهنیت افراد تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز را جهت مناسبی بدهیم دستاورد بزرگی خواهد بود.

وی یکی از مسائل مورد تأکید در هیئت‌های اندیشه ورز را جهت دهی و سوق دادن اندیشه‌ها و ذهن‌ها به سمت حمایت از تولید عنوان کرد و یادآور شد: دادگستری استان هرمزگان با ورود به حوزه مسئولیت اجتماعی گام‌های مهمی را در این خصوص برداشته و طی سالیان متمادی اقدامات مختلفی را به مرحله اجرا درآورده است.

قهرمانی با اشاره به ورود دستگاه قضایی به حل مشکلات موجود در مسیر توسعه و تکمیل طرح پالایشگاه نفت آفتاب به عنوان پنجمین پالایشگاه تولید روغن پایه کشور، گفت: با تدابیر ریاست قوه قضاییه برای رفع موانع ایجاد شده پس از پیگیری‌های دستگاه قضایی در یک سال و نیم اخیر، برای حدود ۵۰۰ نفر اشتغالزایی شده است که درصد قابل توجهی از آن‌ها از نیرو‌های بومی استان هرمزگان می‌باشند.

  رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه افزود: ۱۶ هکتار زمین در بندرعباس برای اجرای طرح درختکاری توسط شرکت پالایش نفت آفتاب اختصاص یافته است و پالایشگاه نفت آفتاب با اجرای این طرح، بوستانی را تحت عنوان بوستان مسئولیت اجتماعی شرکت‌های بزرگ ایجاد کرده است تا این موضوع در سطح کشور نهادینه شود. 

وی همچنین با بیان اینکه بسیاری از درختان این بوستان، نهال مثمر می‌باشند، تصریح کرد: عواید این درختان به انجمن حمایت از زندانیان تعلق می‌گیرد و در واقع دادگستری هرمزگان با حمایت از این شرکت تولیدی، زنجیره‌ای از اقدامات اثربخش را در حوزه تولید، حفاظت از محیط زیست، احیای حقوق عامه و حمایت از زندانیان عملیاتی نموده است. 

وی با بیان این که دستگاه قضایی، حمایت از تولید و اشتغال واقعی را پیگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: باید با تشدید نظارت‌ها فضای کسب و کار را سالم کنیم تا از سودجویی افرادی که به بهانه ایجاد اشتغال در صدد زمین‌خواری و مسائلی از این قبیل هستند جلوگیری شود.

  قهرمانی همچنین با اشاره به اینکه اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی رسالت‌های چند وجهی دارد گفت: صدور سند تک برگ برای مالک زمین، حاکمیت، قوه قضاییه و عموم مردم منافع زیادی به همراه دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش ارزش افزوده اراضی، جلوگیری از تعرض به محدوده آنها، کاهش پرونده‌های قضایی مرتبط با این حوزه و احیای حقوق عامه اشاره نمود. 

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به اینکه حمایت از قاچاق سوخت، خیانت به مردم استان است، گفت: درگذشته عده‌ای با انتقاد از دستگاه‌های متولی مقابله با قاچاق به ویژه قاچاق سوخت، این موضوع را به معیشت و ارتزاق مردم وصل و از قاچاق دفاع می‌کردند. 

وی تصریح کرد: این افراد با این نگرش، بدترین ظلم را در حق مردم هرمزگان روا داشتند، چرا عده‌ای مردم بی‌گناه استان بدون داشتن تأمین اجتماعی و کرامت باید با سوختن و کشته شدن در تصادفات خودرو‌های قاچاق سوخت ارتزاق کنند.

  رئیس کل دادگستری هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عدم آگاهی نسبت به مسائل حقوقی، ریشه بسیاری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی است، گفت: طرح “حقوق‌یاران جهادی” می‌تواند نقش مؤثری در ارتقا دانش حقوقی جامعه داشته باشد.

  وی همچنین با تأکید بر لزوم توسعه و تقویت طرح حقوق‌یاران جهادی از سوی سازمان بسیج حقوقدانان استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: در سطح استان مناطق محرومی داریم که اهالی آن‌ها با مشکلات حقوقی مختلفی مواجه اند و ضرورت دارد با حضور “حقوق‌یاران جهادی” در این مناطق و ارائه مشاوره برای حل مسائل و مشکلات حقوقی مردم، اقداماتی جدی صورت گیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول