اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

خسارات هنگفت اعتصاب‌ها به بخش راه‌آهن آمریکا

به دنبال تهدید اتحادیه‌های کارگری بخش راه‌آهن آمریکا به اعتصاب در آستانه فرا رسیدن تعطیلات سال نوی میلادی، یک شرکت آمریکایی نسبت به بروز خسارات هنگفت فقط در هفته اول چنین اعتصابی هشدار داد.

خسارات هنگفت اعتصاب‌ها به بخش راه‌آهن آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شرکت آمریکایی موسوم به «گروه اقتصادی اندرسون» در تحلیل جدیدی هشدار داد، اعتصاب سراسری در بخش راه آهن آمریکا می‌تواند تنها در هفته اول اعتصاب یک میلیارد دلار خسارت به اقتصاد آمریکا وارد کند.

پایگاه شبکه «سی.ان.ان» گزارش داد، اعتصاب در بخش راه آهن می‌تواند یکی از مخرب‌ترین و زیان‌بار ترین رخدادهای برای اقتصاد آمریکا باشد و تنها در سه روز نخست چنین اعتصابی، کارگران و مصرف کنندگان آمریکایی شاهد بروز خسارت بالقوه‌ای معادل ۲۵۰ میلیون دلار خواهند بود.

اخیرا رسانه‌های آمریکا گزارش دادند، با نزدیک شدن به موعد تعطیلات سال نوی میلادی آمریکا کارگران یکی از محوری‌ترین بخش‌های زنجیره تامینی در آمریکا یعنی بخش راه‌آهن بار دیگر تهدید به اجرای اعتصاب کرده‌اند.

پایگاه آمریکایی «ان.پی.‌آر» نوشت، بین اتحادیه های کارگری متعلق به بخش راه آهن باری آمریکا و دولت جو بایدن بر سر یک طرح قرارداد پیمانی پنج ساله اختلاف بالا گرفته است و بخش مهمی از اتحادیه‌های کارگری حوزه راه‌آهن در آمریکا با این طرح مخالفت و آن را رد کرده‌اند.

بر اساس این گزارش در صورتی که اتحادیه‌های معترض به این طرح تصمیم به دست زدن به اعتصاب بگیرند مابقی اتحادیه‌هایی که با این طرح موافق بوده‌اند هم از برنامه اعتصاب آنها تبعیت خواهند کرد. چنین اعتصابی هر چند از جانب اتحادیه‌های بخش راه آهن باری به اجرا در خواهد آمد اما بر دیگر قطارهایی که از ریلهای تحت مالکیت شرکتهای باری استفاده می‌کنند نیز تاثیر خواهد گذاشت.

گروه اقتصادی اندرسون در تحلیل خود نوشت: «تاثیرات اقتصادی ایجاد شده در اثر اعتصاب در بخش راه‌آهن ملی آمریکا شامل از دست رفتن دستمزدهای کارگران صنعت و کند شدن تولیدات به دلیل عدم تحویل به موقع اقلام حیاتی برخی صنایع آسیب پذیر خواهد بود.»

طبق گزارش این شرکت، از جمله صنایع مهمی که شدیدا در آمریکا از چنین اعتصابی تاثیر خواهند پذیرفت بخش تولید اتانول، خرده‌فروشی و کشاورزی هستند. اتحادیه موسوم به «اتحادیه رهبران صنعت خرده فروشی» در آمریکا از سیاستگذاران آمریکایی خواست برای جلوگیری از یک «فاجعه اقتصادی که به خودشان تحمیل کرده‌اند» وارد عمل شوند.

در ادامه این تحلیل برآورد شد: «محاسبات نشان می‌دهند خسارت روز اول چنین اعتصابی تقریبا ۶۰ میلیون دلار از جمله ۳۰.۹ میلیون دلار به خاطر محموله‌های از دست رفته، ۳.۸ میلیون دلار به خاطر اختلال در سفرهای طولانی مدت قطارهای مسافربری و ۲۵ میلیون دلار به سبب از دست رفتن دستمزدهای صنعت راه‌آهن است.»

این تحلیل با این وجود تاثیرات غیر مستقیم این اعتصاب و خسارات آن بر دیگر صنایع یا ضررهای وارد شده به مدیران و سرمایه‌گذاران شرکتهای راه‌آهن را در نظر نگرفته است.

طبق این تحلیل خسارات در روزهای دوم و سوم اعتصاب به دلیل خراب شدن مواد غذایی و از بین رفتن کالاهای کشاورزی به ۹۱ میلیون دلار در روز بالغ می‌شود.

چهار اتحادیه کارگری بخش راه‌آهن در آمریکا که به توافق موقت با مقامات بخش راه‌آهن باری رای منفی دادند هشدار دادند در صورت عدم دستیابی به یک توافق جدید بر سر مساله قراردادها از ۹ دسامبر (۱۸ آذر) اعتصاب مشترکی را به اجرا در خواهند آورد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول