اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

معاون رئیس جمهور: «دولت سیزدهم» از طرح های کارآفرینی و اشتغالزایی به صورت ویژه حمایت می‌کند

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که بنیاد شهید با صندوق توسعه ملی منعقد کرده، از کارآفرینان حمایت می کنیم و اجازه نمی‌دهیم طرح های اشتغال‌زایی به خاطر نداشتن تسهیلات روی زمین بمانند.

معاون رئیس جمهور: «دولت سیزدهم» از طرح های کارآفرینی و اشتغالزایی به صورت ویژه حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در نشست «مسئولین پای میز مطالبه» که عصر امروز در سالن بوستان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: با وجود اینکه امروز برخی نسبت به تسهیلات اعطایی به خانواده شهدا ایثارگران انتقاد دارند، به این نکته دقت نمی‌کنند بسیاری از تسهیلاتی که امروز به خانواده شهدا و ایثارگران تعلق می‌گیرد، به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و سایر اقشار هم داده می‌شود.

وی افزود: ۲۵ درصد سهمیه‌ استخدام در دستگاه‌های دولتی برای ایثارگران منظور شده و با این حال آخرین بررسی نشان می‌دهد که از کل کارکنان دولت فقط ۷ درصد ایثارگر هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: با وجود اینکه ایثارگران طی 40 سال اخیر 40 سال 25 درصد سهمیه داشتند، اما با توجه به شرایط مختلف نتوانستند 25 درصد جمعیت کارکنان دولت را به خود اختصاص دهند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به ترمیم وام اشتغال کمیته امداد و افزایش آن به حداقل 150 میلیون تومان، گفت: با حمایتی که دولت و مجلس از ما انجام دادند، امروز وام اشتغال 150 و 300 میلیون تومانی داریم و از نظر میزان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت‌شده به ایثارگران در سال جاری بیش از 100 درصد رشد داشتیم.

قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که بنیاد شهید با صندوق توسعه ملی منعقد کرده، اگر کارآفرین قدرتمندی باشد که اشتغال فناورانه ایجاد کرده و یا حداقل 500 نفر را سرکار ببرد، به هر شکلی شده او را تأمین مالی می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم هیچ طرح اشتغال‌زایی به خاطر نداشتن تسهیلات روی زمین بماند.

در ادامه وی از 7 برابر شدن منابع و اعتبارات اشتغال‌زایی بنیاد شهید نسبت به سال قبل خبر داد و اظهار کرد: بنابراین امروز نگرانی ما کمبود تسهیلات نیست، بلکه نگران این هستیم که بنیادهای شهید و ایثارگران در استان‌ها نتوانند این حجم از منابع را جذب کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به سوالی پیرامون دلایل کندی سرعت اینترنت گفت: با توجه به اینکه در یک وضعیت امنیتی هستیم، مسئولان امنیتی تشخیص می‌دهند که در هر بازه زمانی و در هر منطقه یا شهر سرعت اینترنت چقدر محدود شود.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: اما به طور کلی در دولت سیزدهم سرعت و پهنای باند زیاد شده و سرعت اینترنت از زمانی که این دولت کارش را آغاز کرده، به مراتب بیشتر شده است. در کنار این دولت از زاویه تسهیلگری در حوزه اینترنت وارد یک سرمایه‌گذاری در حوزه فیبر نوری و فضایی شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول