اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

لزوم تولیدات موثر فرهنگی و هنری برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی/ افتتاح خانه‌ یاریگران زندگی در سنندج

استاندار کردستان کم‌هزینه‌ترین و موثرترین راه مقابله با اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی را تولید محتواهای موثر فرهنگی و هنری دانست.

لزوم تولیدات موثر فرهنگی و هنری برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی/ افتتاح خانه‌ یاریگران زندگی در سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا در افتتاحیه خانه یاریگران زندگی بر اهمیت ترویج مسائل فرهنگی و خلق آثار هنری فاخر در این رابطه تاکید کرد و گفت: بیشترین تاثیرگذاری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی توسط اقدامات نرم افزاری و گفتمانی موثر اتفاق می‌افتد.

وی افزود: ضمن انتقاد از برخی برنامه‌های فرهنگی و هنری کلیشه‌ای و غیر موثر تاکید کرد: لازم است رویه‌ها و رویکردها در این خصوص تغییر پیدا کند.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه در پیاده‌سازی اقدامات فرهنگی توجه به الگوهای موفق کشوری اهمیتی خاصی دارد، اضافه کرد: کردستان به واسطه بافت بومی و فرهنگی مختص به خود به نسبت دیگر استان‌ها کمتر در معرض آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد قرار داشت و اکنون نیز می‌شود از الگوهای بومی در این رابطه استفاده و بهره‌برداری کرد.

استاندار کردستان استفاده از اساتید حوزه جامعه‌شناسی و روان‌شناسی در مرکز یاریگران زندگی و بهره بردن از حضور چهره‌های شاخص هنری برای ارتباط گیری و تاثیرگذاری موثرتر بر دانش آموزان و قشر نوجوان و جوان را حایز اهمیت دانست و گفت: قطعا اگر آموزش ها به دانش آموزان به روش درست انجام شود در آینده مشکلات بسیار کمتری با این قشر وجود خواهد داشت و راه مقابله و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی کم‌هزینه و اثرگذارتر خواهد بود. 

انتهای پیام/230/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول