اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

«شاهد-136 ایران»؛ الگوی تایوان در ساخت پهپاد کامیکازه

منابع خبری گزارش دادند که تایوان با الگو گرفتن از برخی پهپادهای ایران، در پی ساخت پهپاد جدید است.

«شاهد-136 ایران»؛ الگوی تایوان در ساخت پهپاد کامیکازه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری روز چهارشنبه گزارش دادند که تایوان در پی شبیه سازی نمونه‌ای از پهپادهای ساخت ایران است.

به گزارش وبگاه «دیفنس میرر» تایوان می‌خواهد پهپادی کامیکازه تولید کند که شباهت‌هایی با پهپادهای «شاهد-۱۳۶»  ساخت ایران دارد.

یکی از مقام‌های تایوانی گفت، این پهپاد «چین هسیانگ-۱۰۴» نام دارد و قادر خواهد بود با اختلال در سامانه‌های راداری دشمن به اهداف مورد نظر حمله کند. این پهپاد توسط بخش تحقیقات موسسه هوانوردی «چانگ شانگ» توسعه داده شده است.

قرار است این پهپاد در دو اندازه ساخته شود یک نمونه ضد تشعشع و یک نمونه برای فریب دشمن. پهپاد نخست برای درگیری با مواضع موشکی دشمن و ایستگاه‌های راداری طراحی شده و پهپاد دوم نیز برای فریب رادار دشمن است. این پهپاد‌ها بردی تا ۱۰۰۰ کیلومتر دارند و می‌توانند پنج ساعت در آسمان بمانند.

پهپاد‌های کامیکازه به باند نیاز ندارد. هر پهپاد کامیکازه  در یک محفظه جداگانه و در پرتابگری  که می‌تواند ۱۲ هواپیمای تهاجمی بدون سرنشین را حمل کند، قرار می‌گیرد.

 

شاهد ۱۳۶،  پهپاد انتحاری ایرانی است که سال ۲۰۲۱ساخته شد. روزنامه صهیونیستی  «جروزالم پست» پیشتر در این باره  نوشت، ایران راه جدیدی برای پرتاب پهپادها از طریق پرتاب‌های چندگانه یا انبوه ایجاد کرده‌است. حمله انبوه  پهپادها فناوری جدیدی است که در آن از چند پهپاد برای حمله به هدف استفاده می‌شود و می‌توان بدین گونه بر پدافند هوایی دشمن غلبه کرد.

این روزنامه صهیونیستی نوشت ،ایران سرمایه‌گذاری زیادی در فناوری هواپیماهای بدون سرنشین کامیکازه انجام داده  است. پرتابگر جدید ایران برای شاهد ۱۳۶ ظاهراً به این کشور این امکان را می‌دهد که نه تنها آن‌ها را پنهان کند بلکه پنج پهپاد را در این نوع کامیون‌های تبدیل شده قرار دهد. به‌طور قابل‌توجهی می‌توان ده‌ها فروند از این پهپادها را به‌صورت «هجومی» به سمت هدفی پرتاب کرد.

اگرچه هیچ مدرکی مبنی بر اینکه پهپادها می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، یا اینکه آیا از قابلیت هوش مصنوعی پیشرفته موجود در غرب برخوردارند، وجود ندارد، اما این بدان معنا نیست که آن‌ها تهدید نیستند( جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول