اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تامین داروهای تحریمی توسط هلال احمر/ خانه‌های هلال نمونه جهانی است

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: صلیب سرخ جهانی خود را مکلف دانسته خارج از تحریم ها داروهای مورد نیاز ایران را از طریق هلال احمر در کمترین زمان ممکن تامین کند.

تامین داروهای تحریمی توسط هلال احمر/ خانه‌های هلال نمونه جهانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی هلال احمر گلستان، پیرحسین کولیوند عصر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان اظهار کرد: در هلال احمر برنامه پنج ساله ای دو بخش داخلی و بین المللی تدوین شده که اکنون جزو پنج جمعیت اول هلال احمر در دنیا هستیم و نشان بین المللی هانری داوینسون به ایران تعلق گرفته است، صلیب سرخ جهانی خود را مکلف دانسته خارج از تحریم ها داروهای مورد نیاز ایران را از طریق هلال احمر در کمترین زمان ممکن تامین کند. همچنین خانه های هلال به عنوان الگو به دنیا معرفی شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه گزارشی جامع از توفقیات و اقدامات هلال احمر ایران در داخل ایران در زمینه های مختلف ارائه داد و اعلام کرد هر جا کاری بر زمین مانده باشد جمعیت هلال احمر با نیت کمک به حل مشکلات کشور پیگیر مباحث مربوط به آن مشکلات خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان نیز درباره نوع فعالیت‌های هلال احمر گفت: در این سازمان نقطه قوتی که باعث می شود امدادگران برای کمک به مردم پیشقدم شوند انگیزه های انسانی است اما در هلال احمر ایران علاوه بر آن نکته ای که ایران را از هلال احمر سایر کشورها متمایز می کند انگیزه های الهی است که امدادگران را به میدان خطر و کمک به مردم می کشاند.

آیت الله نورمفیدی در ادامه اظهار کرد: مهمترین تابلوی کار هلال احمری ها در ایران را آیه وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا دانست و این بدان معناست وقتی انسانی را از خطر سیل، طوفان و مانند آن نجات می دهید انگار که همه ی دنیا را نجات داده اید و این تابلویی که در کتاب آسمانی ما وجود دارد در هیچ کشوری پیدا نخواهد شد. 

آیت الله نورمفیدی در ادامه به خدمات امدادگران و داوطلبان هلال احمر که بدون چشم داشت فعالیت می کنند اشاره کرد و گفت: انتظار ما این است از زحمات آنها قدردانی شود و امتیازاتی برای آنها قائل شوید.

وی به حوادث استان کارکنان و امدادگران هلال احمر همیشه پای کار هستند به ویژه به سیل گلستان که هلال احمر با تیم ها متعدد حضور پیدا کردند و به مردم خدمت کردند اشاره کرد و‌ در ادامه خواستار رسیدگی به وضعیت معیشت و وضعیت مراجعانی که هزینه های بالایی را متحمل می شوند به ویژه در زمینه ناباروری که مانع افزایش جمعیت است شد.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول