اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

ورود سامانه بارشی به کشور از 4 آذر/ آلودگی مجدد هوای تهران از بعدازظهر فردا

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ از اوایل امشب از میزان آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت مرکز کشور و دامنه جنوبی البرز موقتا کاسته می‌شود اما از بعدازظهر پنج‌شنبه تا ظهر شنبه افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در تهران و البرز خواهیم داشت.

ورود سامانه بارشی به کشور از 4 آذر/ آلودگی مجدد هوای تهران از بعدازظهر فردا

صادق ضیائیان در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز جوی‌ آرام و پایدار در اغلب نقاط کشور داشتیم که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت موجب افزایش ‌آلودگی هوا شد.

وی اظهار داشت:‌ از اوایل امشب از میزان آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت مرکز کشور و دامنه جنوبی البرز موقتا کاسته می‌شود اما از بعدازظهر پنج‌شنبه تا ظهر شنبه افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در تهران و البرز خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد:‌ روز آینده در غرب و شمال‌غرب کشور افزایش ابر، پیش‌بینی می‌شود و در ساعات بعدازظهر در شهرهای مرکزی رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت.

ضیائیان افزود: روز جمعه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در استان‌های واقع در غرب و شمال‌غرب ابرناکی،‌ بارش باران گاهی رعد و برق، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود، بعدازظهر جمعه این شرایط جوی در خوزستان، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز و قزوین پیش‌بنی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود:‌ روز جمعه شدت بارش‌ها در غرب کردستان، شمال ایلام، غرب کرمانشاه و جنوب آذربایجان غربی خواهد بود.

وی افزود: روز شنبه 5 آذر در مناطقی که ذکر شد بارش‌ها ادامه دارد و روز یکشنبه 6 آذر گستره بارش‌ها در شمال‌غرب کشور است و سپس بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما در شرق اردبیل و همچنین استان‌های گیلان و مازندران است و روز دوشنبه بارش در کل سواحل شمالی کشور ادامه دارد که در ارتفاعات البرز بارش به صورت برف است.

ضیائیان درباره وضعیت جوی پایتخت بیان کرد:‌ آسمان تهران روز آینده صاف تا کمی ابری و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 18 و 7 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 31 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 2 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول