اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

مجمع ماهیانه جاد دانشگاه تهران/ از ارائه گزارش ماهیانه اعضا تا گفتگو راجع به حوادث اخیر دانشگاه‌ها

مجمع عمومی ماهیانه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با موضوع آرمان و هویت دانشجویی برگزار شد.

مجمع ماهیانه جاد دانشگاه تهران/ از ارائه گزارش ماهیانه اعضا تا گفتگو راجع به حوادث اخیر دانشگاه‌ها

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، مجمع عمومی ماهانه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با موضوع آرمان و هویت برگزار شد.

براساس این گزارش،این مراسم با حضور میثم نیلی مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی و علی جوادی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه سوره برگزار شد.

 علی جوادی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه سوره در این نشست گفت:‌ ما تاوان ۲۰سال کم‌کاری و ترک فعل در حوزه فرهنگی را امروز در این جریانات داریم می‌بینیم و ارزش‌های فرهنگی اصیل دیگر در بین دانشجویان درونی نیست و توجه به مظاهر مادی و دنیایی افزایش یافته است و مبانی اعتقادی در بین قشر دانشجو بسیار ضعیف شده است.

 

وی افزود:‌ ماجرای مهسا امینی باعث شد که دشمن گسل‌های مختلفی از جمله قومیتی جنسی و نسلی را فعال کند و این گسل‌ها و جدایی‌ها سوار بر این ماجرا شد، حتی این مورد تیم ملی فوتبال را هم درگیر کرد و تأثیر خودش را گذاشت.

جوادی تأکید کرد:‌ بخشی از کار، صحبت و پند با آن دانشجویانی است که ابهام و تردید فکری و رسانه‌ای ندارند، مردم ایران علی‌رغم تمام مشکلات با این هجمه رسانه‌ای همراه نشدند، اما بخشی با این هجمه رسانه‌ای همراهی کرده که نهایتا باعث سرخوردگی این افراد خواهد شد.

وی اظهار کرد: فضای مجازی کاذب در برابر مردم با اراده و استوار قرار دارد، الآن در یک جنگ اراده‌ای  هستیم که مربوط به همان جهاد اکبر و کنترل نفس است.

جوادی گفت: اینجا جهاد تبیین مهمترین کار است و سرخوردگی که برای قشر دانشجو از تأثیر فضای مجازی به وجود می‌آید، باید ترمیم شود.

وی ادامه داد: طیفی که در فضای مجازی به انقلاب ادامه می‌دهد چون موتور محرکش خشم است نمی‌تواند به حرکتش ادامه دهد، در اتفاقات اخیر دشمن مستقیم و عیان عناصر میدانی را تقویت و تغذیه می‌کند.

جوادی تأکید کرد: گفتگو و بحثی که می‌توان با این طیف کرد این است که چه چیزی بهتر و ناب‌تر از اسلام و حکومت اسلامی می‌تواند این همه طیف مذهبی و قومیتی که در کشور هستند را دور هم جمع کند.

میثم نیلی مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی نیز در این نشست، گفت:‌ آن نگاهی که از موفقیت‌ها و افتخارات صحبت می‌کند منکر مشکلات نیست و آن نگاهی هم که ناظر به مشکلات است، منکر موفقیت‌ها نیست، مهم این است که کدام را اصل قرار دهیم.

 

 

وی افزود:‌ روزهای ابتدایی شاید چیزی به معنای فتنه وجود داشت و غبار و ابهام و تردید در قلب‌ها وجود داشت، اما در ادامه دیگر آشوب برای صدمه زدن و براندازی بود.

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی گفت:‌ مسئله و بحران پیش آمده مسئله سیاسی نیست، بلکه مسئله فرهنگی، اجتماعی و هویتی است.

وی تأکید کرد:‌ اگر به فتنه ۸۸ توجه کنیم که مبدأ سیاسی داشت و تداومش هم سیاسی بود و ماجرای ۹۸ که مبدا آن اقتصادی بود، اما به دنبال فرجام سیاسی بود، اتفاق امسال مبدأ اعتقادی، دینی و فرهنگی داشت و امتداد آن نیز همین مسئله فرهنگی است.

نیلی تأکید کرد: حجاب اساسا برای حکومت اسلامی و مدینة‌النبی است، در مدینه دین به صورت حکم حاکم در می‌آید و مانند آنچه که در مکه وجود داشت نبود و موضع‌گیری‌ها در مکه و مدینه کاملا متفاوت بود.

در این جلسه مسئول هر واحد گزارش عملکرد خود در یک ماه گذشته را ارائه و پیشنهادات و انتقادات شرکت‌کنندگان نیز مطرح شد که با پرسش و پاسخ اعضا و مسئولین واحدها همراه بود.

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول