اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

معاون وزارت علوم: استقرار دفاتر شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش مسکونی منعی ندارد

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: خروجی شرکت‌های دانش‌بنیان که ایجاد اشتغال و فروش محصول است باید از این پس نمود بیشتری در جامعه داشته باشد.

معاون وزارت علوم: استقرار دفاتر شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش مسکونی منعی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی خیرالدین ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه رییس پارک و علم و فناوری استان مرکزی اظهار کرد: از مجموع ۱۱ هزار و ۴۰۰ واحد فناور در کشور  ۲ هزار و ۲۰۰ واحد دانش بنیان هستند که  سهم استان مرکزی از این واحدهای فناور ۲۲۹ واحد و سهم آن از دانش بنیان‌ها ۲۳ واحد است.

وی تصریح کرد: خروجی شرکت‌های دانش‌بنیان که ایجاد اشتغال و فروش محصول است باید از این پس نمود بیشتری در جامعه داشته باشد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان مرکزی نسبت به میانگین کشوری کمتر اما فروش محصولات آنها قابل قبول است، گفت: اشتغال ایجاد شده توسط شرکت‌های دانش بنیان در استان مرکزی یک هزار و ۴۲۰ اشتغال است.

خیرالدین با تاکید بر لزوم توجه جدی به برگزاری جلسات ستاد اقتصاد دانش بنیان و اجرایی شدن مصوبات آنها بیان کرد: مصوبات خوب  ستاد اقتصاد دانش بنیان در استان آذربایجان شرقی که از جمله آنها خرید از محصولات شرکت‌های دانش بنیان است می‌تواند الگوی خوبی برای رفع مشکلات استان مرکزی باشد.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد از بودجه یک هزار و ۲۶۰ میلیارد تومانی تملک دارایی استان مرکزی باید برای طرح‌های فناورانه هزینه شود، گفت: اختصاص این بودجه نقش موثری در تقویت شرکت‌ها، تعمیر و تجهیزپارک، تکمیل طرح های نیمه کاره و افزایش سهم دولت در پژوهش صندوق فناوری دارد که باید به درستی هزینه شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: بر اساس قانون منعی برای استقرار دفاتر شرکت‌های دانش بنیان در بخش مسکونی وجود ندارد که این مهم با هدف حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است.

خیرالدین خواستار بسترسازی برای ورود بخش خصوصی به پارک علم و فناوری شد و تاکید کرد:در پارک‌ های علم و فناوری یک آورده باید توسط دولت و هشت آورده توسط بخش خصوصی تامین شود.

 وی در خصوص وضعیت کنکور و استقبال کم از رشته‌های ریاضی گفت:  کمتر از ۱۰ درصد سهمیه کنکور از رشته ریاضی فیزیک در این آزمون حضور می یابند، به طوری که هم اکنون در رشته ریاضی و فیزیک در کشور دانشجو وجود ندارد و خطر تعطیلی دانشگاه‌ها را به دنبال دارد.

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول