اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مصرف یک میلیون و 285 هزار مترمکعب گاز طبیعی طی 8 ماهه نخست امسال در استان

مدیر عامل شرکت گاز استان چهار محال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه گذشته یک میلیون و 285 هزار مترمکعب گاز در استان مصرف شده است.

مصرف یک میلیون و 285 هزار مترمکعب گاز طبیعی طی 8 ماهه نخست امسال در استان

جهانبخش سلیمیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه گذشته یک میلیون و ۲۸۵ هزار مترمکعب گاز در چهارمحال و بختیاری مصرف شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان چهار محال و بختیاری ادامه داد: سال گذشته در همین بازه زمانی یک میلیون و ۲۳۶ هزار مترمکعب گاز در استان مصرف شده بود.

وی افزود: از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش مصرف داشته‌ایم.

سلیمیان اضافه کرد: یکم آذرماه سال ۱۴۰۱، ۹ میلیون و ۱۳۴ هزار مترمکعب گاز در استان مصرف شده که این میزان نسبت به همین روز در سال ۱۴۰۰، ۱۲/۸ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به پایش دمای ادارات، نهادها، سازمان‌ها، ارگان‌های دولتی و غیردولتی، مدارس، مساجد، تکایا، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از ابتدای آذرماه امسال در استان، توضیح داد: این پایش تا ۱۵ اسفندماه امسال ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان ادامه داد: دمای اتاق‌ها در این امکان باید بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد و دمای سالن‌ها ۱۸ درجه سانتی‌گراد باشد.

وی افزود: به منظور کنترل میزان مصرف در فصل سرما از کارخانه‌های سیمان شهرکرد، فولاد سفیددشت و پتروشمی لردگان خواسته شده است تا سوخت دوم برای مصارف خود پیش‌بینی کنند تا در صورت افزایش مصرف و کاهش گاز در استان سوخت دوم خود را جایگزین  مصرف گاز کنند.

سلیمیان اضافه کرد: با اجرای این تمهیدات با افزایش میزان برودت هوا و افزایش مصرف گاز کمبودی در این زمینه نخواهیم داشت.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول