اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

استقبال دانشمندان چینی از توسعه روابط برقی ایران و چین/ روایت دانشجویان از آینده روشن کشور‌

در بیست‌ودومین نمایشگاه صنعت برق که با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی در تهران برگزار شد، دستاوردهای ایران به عنوان برترین قدرت حوزه برق غرب آسیا به نمایش درآمد که امیدآفرینی زیادی برای دانشجویان حاضر در مراسم داشت و واقعیت توسعه‌یافتگی ایران را برای شرکت‌های خارجی شفاف کرد.

استقبال دانشمندان چینی از توسعه روابط برقی ایران و چین/ روایت دانشجویان از آینده روشن کشور‌

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بیست و دومین نمایشگاه صنعت برق در روزهایی برگزار شد که رسانه‌های معاند اخبار گسترده‌ای از ناامنی در ایران را مخابره می‌کردند، در حالی که فضای نمایشگاه همزمان با حضور شرکت‌های متعدد بین‌المللی و اقشار مختلف مردم به صورت پویا برگزار شد و به آخرین ایستگاه خود رسید.

در بیست و دومین نمایشگاه صنعت برق ۳۵۰ شرکت داخلی و ۲۲ نماینده شرکت‌های خارجی از ۹ کشور جهان شامل چین، ترکیه، ایتالیا، آلمان، فنلاند، ژاپن، کره‌جنوبی، اسپانیا و جمهوری چک حضور پیدا کردند؛ در روز اول این نمایشگاه، وزیر نیرو برای مراسم افتتاحیه به همراه سایر مسئولان صنعت برق کشور حاضر شد و از نزدیک با فعالان صنعت برق حاضر در نمایشگاه به گفت‌وگو پرداخت.
 


* رئیس سندیکای صنعت برق: ایران قدرت اول برق غرب آسیا است

در ‌‌یکی از نشست‌های خبری نمایشگاه، پیام باقری، رئیس سندیکای صنعت برق ضمن اشاره به توانمندی‌های ساخت داخل صنعت برق گفت: ما معتقد هستیم‌ تولید، موتور پیشران صنعت برق است، بخش تولید در صنعت برق، یک چرخه افتخار آفرین است و ایران در این حوزه قدرت اول منطقه است.

باقری تاکید کرد: در حال حاضر بالغ بر 700 هزار قطعه صنعت برق بومی‌سازی شده و این مسئله یک همت عالی را می‌طلبد و بیانگر این مسئله است که این صنعت پرتوان چه جایگاهی در کشور دارد.

همچنین عبدالرسول پیشاهنگ، مدیرعامل شرکت برق حرارتی در تشریح دستاوردهای یک ساله صنعت برق گفت: در پنج سال اخیر و پس از شکل‌گیری شرکت مادر تخصصی برق حرارتی، در راستای اجرای سیاست‌های کلی نظام در خصوص استفاده حداکثری از توان ساخت داخل و توانمندسازی شرکت‌های داخلی بیش از ۷۲۴ هزار قطعه نیروگاهی به ارزش یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان ساخت داخل شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: برای سال جاری ۱۰ پروژه تولید بار اول مصوب شده است که در این میان هشت نیاز فناورانه نیروگاهی نیز اعلام شده است که در صورت اعلام آمادگی شرکت‌های دانش‌بنیان آماده هستیم تا اقدام به ساخت بار اول این تجهیزات کنیم.

*دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف: با دیدن شرکت‌های دانش‌بنیان به آینده امیدوار شدیم

‌امروز به عنوان خبرنگار فارس سعی کردیم گشت و گزاری در این نمایشگاه داشته باشیم، هنگام بازدید از نمایشگاه، حضور برخی از دانشجویان دانشگاه‌های برتر کشور توجه مرا به خود جلب کرد و دقایقی با این جمع دانشجویی به گفت‌وگو نشستم.

یکی از دانشجویان دور کارشناسی رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف در بیان روایت خود از نمایشگاه صنعت برق گفت: همه آمارهای بین‌المللی و همه اساتید ما در دانشکده مهندسی برق به این موضوع اذعان دارند که ایران قدرت اول برق منطقه است و چکیده‌ای از دستاوردهای ما در این نمایشگاه دیده می‌شود.

این دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: پروژه کارشناسی من در حوزه یادگیری ماشین و نقش آن در بهبود مدیریت مصرف برق است که در این نمایشگاه موفق شدم، چند شرکت مرتبط با حوزه فعالیت خود را پیدا کنم و از نزدیک با استفاده صنعت از حوزه مورد مطالعه خود آشنا شوم.

وی افزود: با دیدن شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان هم سن سال خود که به صنعت رفتند، به آینده امیدوارتر می‌شویم.

‌مشاهدات خبرنگار فارس حاکیست در این نمایشگاه تعداد 19 شرکت دانش بنیان که به تازگی مجوز فعالیت گرفته بودند در غرفه ساتکاب حضور پیدا کرده و به سوی تجاری‌سازی محصول و استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری پروژه‌های ملی حرکت کردند. همچنین 30 شرکت نوپا و نوع 2 در سالن دائمی نمایشگاه بین‌المللی مستقر بوده و دارای محصولات شناخته شده و در نوع خود منحصر به فرد هستند که مورد حمایت قرار گرفته‌اند. 

*دانشجوی دانشگاه امیرکبیر: آینده صنعت برق ایران درخشان است

در ادامه، به سراغ یکی دیگر از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه امیرکبیر که در جمع دانشجویان حاضر بود، رفتم، وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اتفاقات مخابره شده از دانشگاه‌ها در فضای مجازی، حقیقت دانشگاه است‌ یا چیزی که امروز در نمایشگاه صنعت برق می‌بینیم؟ پاسخ داد: ذات دانشجو مطالبه‌گری است اما به عنوان کسی که 6 سال است، در فضای دانشگاه حضور دارم، باید بگویم، امیدواری یکی از دستاوردهایی است که با دیدن فعالان دانش بنیان در صنعت برق  و قراردادهای خوبی که بین صنعت و این شرکت‌ها منعقد شده، به‌دست می‌آید.

وی ادامه داد: به دانشجویانی که کمی نسبت به آینده معترض هستند، پیشنهاد می‌کنم، از این دست نمایشگاه‌ها و فعالیت‌های صنایع دانش بنیان بازدید کنند تا بدانند، در صورت فعالیت آینده درخشانی در انتظار ایران و ایرانی است.

* دانشمندان چینی از گسترش روابط با ایران استقبال می‌کنند

پس از صحبت با دانشجویان مسیر خود را به سمت غرفه‌های بین‌المللی تغییر دادم، در مسیر رسیدن به این غرفه‌ها، حضور یک بازدیدکننده چینی توجه مرا به خود جلب کرد. در گفت‌وگو با این فرد متوجه شدم، وی یکی از اساتید دانشگاه‌های چینی است.

سئونگیک چوی، استاد دانشکده علم الکترونیک و مهندسی دانشگاه شیامن چین، در تشریح یافته‌های خود از نمایشگاه ایران، گفت: پیش از حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، پیام‌هایی مبنی بر ناامنی در کشور ایران گرفتم که قصد آن‌ها منصرف کردن من از سفر به کشور شما بود اما شرکت در این نمایشگاه، فرصت بی‌نظیری است که نباید از دست برود.

این استاد دانشگاه در بیان دیدگاه خود نسبت به توان فنی صنعت برق ایران ادامه داد: اگر بخواهیم تشریفات مصاحبه کردن را کنار بگذارم و خیلی راحت صحبت کنم، از دستاوردهای ایران در حوزه برق که در این نمایشگاه رونمایی شد، شوکه شدم، ایران در حوزه برق، با سرعت قابل توجهی به پیش می‌رود که این سرعت قابل توجه در تبدیل کشور شما به قدرت برق منطقه منتهی خواهد شد.

چوی گفت: شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در حوزه برق در مرز علم این رشته، فعالیت فناورانه دارند و چشمگیر‌ترین این فعالیت‌ها در حوزه و روش‌های یادگیری عمیق و یادگیری ماشین من را تحت تاثیر قرار داد.

وی ادامه داد: تا جایی که اطلاع دارم ایران در حوزه برق با کشورهای همسایه خود از جمله روسیه و ترکیه ارتباط خوبی دارد و توسعه قطعا دانشمندان چینی از توسعه این روابط بین ایران و چین استقبال می‌کنند.

چوی گفت: آنچه که در نمایشگاه دیدم، تطبیقی با پیام‌ها مبنی بر ناامنی در ایران نداشت و به نظر می‌رسد از تمام اقشار در این نمایشگاه شرکت کردند و به نوعی قدرت ایران در حوزه برق را نظاره کردند.

به گزارش فارس، فضای موجود در نمایشگاه بین‌المللی برق به عنوان یکی از رویدادهای برگزار شده در کف تهران در روزهای اخیر هیچ تطبیقی با فضای تصویر شده در رسانه‌ها ندارد و حرکت در سرتاسر این نمایشگاه تنها یک جمله را به ذهن انسان متبادر می‌کند که «همه فعالان ‌ صنعت برق کشور از همه اقشار جامعه در کنار هم به اعتلای این صنعت و قدرتمند شدن ایران فکر کرده و در این مسیر به پیش می‌روند».

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول