اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مشکلات کمبود دارو در گلستان تا سه هفته آینده حل می‌شود

رئیس سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: با افزایش تولید دارو و واردات برخی از داروها، مشکلات کمبود دارو به ویژه آنتی بیوتیک تا سه هفته آینده برطرف می‌شود.

مشکلات کمبود دارو در گلستان تا سه هفته آینده حل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، پانیذ صدرایی رئیس سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان در جمع خبرنگاران درباره مشکلات کمبود دارو و گران شدن آن در گلستان اظهار کرد: مشکل کمبود دارو تا خردادماه امسال با فروکش کردن شیوع بیماری کرونا تا حدود زیادی برطرف شده بود.از مهرماه امسال با شدت یافتن شیوع جدی انفلونزا در کشور کمبود دارو در کشور و استان گلستان افزایش یافت.

وی درباره کمبود دارو در گلستان تصریح کرد: میزان تولید دارو در کشور با توجه به شیوع آنفلونزا پاسخگوی نیاز بیماران نبوده و برای اشباع شدن میزان داروی تقاضا شده می بایست واردات دارو و تولید داروها افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر افزایش تولید دارو به ویژه سرم و انتی بیوتیک در سطح کشور به حداکثر تولید رسیده و برخی از داروها نیز از کشور هندوستان وارد و در بین داروخانه های استان گلستان توزیع شده است منتهی تا رسیدن به بهبود شرایط توزیع از زمان افزایش تولید تا زمان توزیع و فروش ان در داروخانه ها به دو تا سه هفته زمان نیاز است که پیش بینی می شود در صورت عدم تشدید بیماری انفلونزا مشکل کمبود در این مدت زمانی برطرف شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات افزایش قیمت دارو افزایش قیمت تمام شده دارو به دلیل حذف ارز ترجیحی و افزایش نرخ تورم برای تولید کنندگان بوده و از طرف دیگر کمیسیون قیمت گذاری دارو تلاش دارد تا افزایش قیمت تمام شده دارو را با افزایش تعهد سازمان بیمه گر همزمان کرده تا هزینه دارو از جیب بیماران کمتر شود. 

صدرایی درباره کمبود دارو انسولین گفت: با توجه به اینکه دارو انسولین انواع مختلف دارد در صورت کمبود یک برند از این دارو می توان برندهای دیگر را جایگزین کرد و در مورد این دارو مشکل خاصی وجود ندارد.

وی بیان کرد: هر دارو نرخ مصوب داشته که در سامانه دارو کشور قیمت آن مشخص بوده و شهروندان عزیز می توانند در صورت شکایت در حوزه دارو با شماره ۳۱۹۳۲۵۳۶ معاونت غذا و دارو و یا سرشماره ۱۹۰ شکایات خود را مطرح کنند.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول