اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

استقبال کرمانشاهی‌ها از بیمه روستایی ۱۷ درصد افزایش یافت

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان کرمانشاه گفت: در هشت ماهه سپری شده از سال‌جاری ۱۷ درصد به جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اضافه شده است.

استقبال کرمانشاهی‌ها از بیمه روستایی ۱۷ درصد افزایش یافت

محسن رشیدی‌اقدم، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: بیمه شدگان این صندوق در مقایسه با سال قبل ۱۷ درصد بیشتر شده است.

وی ادامه داد: در هشت ماهه سپری شده از سال‌جاری ۸ هزار و ۲۰ نفر زیر پوشش این صندوق قرار گرفته، البته این صندوق زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاع اجتماعی است که از مزایای سالمندی، کارافتادگی و مستمری فوت برای بازماندگان برخوردار می‌شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: افراد با ۱۵ سال سابقه با ۶۵ سال سن این صندوق ۵ سال به آن‌ها ارفاق کرده و با ۲۰ سال بازنشسته خواهند شد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۴ هزار و ۷۵۵ خانوار مستمری‌بگیر از این صندوق در استان داریم،گفت: این صندوق صرفه اقتصادی در پرداخت دارد چون ۷۰ درصد حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود. 

رشیدی‌اقدم حداقل پرداخت برای یک‌سال را ۶۰۰ هزار تومان و حداکثر پرداخت را یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام کرد، تصریح کرد: این صندوق امکان نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای وجود دارد. افراد برای تقاضا می‌توانند به کارگزاری‌های مسقر در فرمانداری و بخشداری‌ها مراجعه کنند.

وی مشمولین این صندوق را افراد ۱۸ تا ۵۰ سال عنوان کرد و گفت: عشایران و روستاییان، ساکنان در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، شاغلین در بخش کشاورزی، کارگران فصلی و بافمندگان بخشی از جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان هستند.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول