اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

زلزله 5.9 ریشتری شمال غرب ترکیه را لرزاند+ویدئو

زمین‌لرزه‌ای با قدرت 5.9 ریشتر شمال غرب ترکیه را به لرزه درآورد که در پی آن، ده‌ها نفر از شهروندان این کشور مجروح و راهی بیمارستان شدند.

زلزله 5.9 ریشتری شمال غرب ترکیه را لرزاند+ویدئو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های ترکیه‌ای، بامداد امروز (چهارشنبه)، از وقوع زمین‌‌لرزه‌ای ۵.۹ ریشتری در استان دوزجه واقع در شمال غرب ترکیه خبر دادند.

بنابر گزارش روزنامه «دیلی صاباح»، «فخرالدین قوجه» وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرده است که در پی این زمین‌لرزه ۳۵ نفر از شهروندان این کشور زخمی شده‌اند.

وزیر بهداشت ترکیه همچنین با اشاره به اینکه ۳۲ نفر از مجروحان از اهالی شهر دوزجه هستند، وضعیت یکی از مجروحان را وخیم توصیف کرد. با این حال، «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه تعداد مجروحان را حدود ۱۰۰ نفر اعلام کرد.

 

 

 

طبق این اعلام، تجهیزات و نیروهای امدادی به محل ارسال شده‌اند. مرکز لرزه‌نگاری آمریکا نیز اعلام کرده است که این زمین‌لرزه در فاصله ۱۷۰ کیلومتری استانبول و در عمق حدود ده کیلومتری زمین به وقوع پیوسته است.

دیلی صاباح اضافه کرد که ساکنان شهر استانبول و استان‌های مجاور نیز این زمین‌لرزه را احساس کرده‌اند. بنابر اعلام سازمان امور فوق‌العاده و فجایع ترکیه این زلزله ساعت ۴:۰۸ به وقت محلی در عمق ۶.۸۱ کیلومتری از سطح زمین رخ داده است.

 

 

 

 

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول