اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

ساخت دستگاه پرینتر سه‌بعدی توسط مخترع بسیجی بیرجندی

یک مخترع بسیجی با اشاره به تولید و طراحی دستگاه‌های پرینترسه‌بعدی گفت: این دستگاه پیشرفته به صورت هماهنگ برای اهداف خاص طراحی شده و در زمینه پزشکی، صنعت، مجسمه‌سازی و کوزه گری کاربرد دارد.

ساخت دستگاه پرینتر سه‌بعدی توسط مخترع بسیجی بیرجندی

امیرحسین هاشمی، مخترع بسیجی دهه هفتادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با تبریک هفته بسیج، تفکر راهگشای بسیج را حرکت در مسیر کار و پیشرفت عنوان کرد و افزود: معتقدم با تلاش و تمرکز بر روی هدف مد نظر می‌توان با وجود بن‌بست‌ها و سختی‌ها به نتایج بزرگی دست یافت.

وی با اشاره به تولید و طراحی دستگاه‌های پرینترسه‌بعدی با همکاری یک تیم سه‌نفره گفت: این دستگاه پیشرفته به صورت هماهنگ برای اهداف خاص طراحی شده و در زمینه پزشکی، صنعت، مجسمه‌سازی و کوزه گری کاربرد دارد.

این مخترع بسیجی با بیان اینکه این دستگاه در زمینه ساخت آتل‌های پزشکی و ساخت قطعات برای سهولت کار پرستارها قابل استفاده است افزود: در زمینه هوافضا نیز برای ساخت بدنه پهپادها و بدنه موشک‌ها با کامپوزیت‌های کربنی کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه در زمینه مجسمه‌سازی هم قالب‌گیری با استفاده از قالب‌های سیلیکونی و تزریق پلاستیک انجام می‌شود گفت: مشکلات زیادی در زمینه برنامه‌نویسی داشتیم که برای رفع نیاز مجبور شدیم برنامه‌نویسی این مدل دستگاه‌ها را یاد بگیریم بنابراین وارد بسیج علمی شدیم و از این طریق فعالیت ما روند تکاملی پیدا کرد و توانستیم در زمینه طراحی خود قطعات و قالب‌گیری پیشرفت کنیم.

هاشمی با تأکید بر اینکه با کمک تیم و حمایت بسیج دستگاه‌های پرینتر سه‌بعدی را ارتقا دادیم و به مرحله تولید رساندیم اضافه کرد: این دستگاه را به چند شرکت در حال توسعه در مشهد و تهران فروختیم که در آینده امیداوریم با ارتقای سطح کیفیت دستگاه قطعات بیشتری تولید کنیم.

پایان پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول