اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مرکزی

سفیدپوشان امید در دل روستاهای محروم دلیجان/ روایت پزشکی که با ویزیت رایگان حال دلش خوب می‌شود

در دل روستاهای دورافتاده دارالخیرین، سفیدپوشانی در مسیر باد بی‌ریا ایستاده‌اند تا نسیم مهربانی و فداکاریشان سراسر شهر و روستا را به تسخیر درآورد و نام «گروه جهادی شهید عابدینی»، اینجا بر تارک روستا و روستاییان محروم دلیجان می‌درخشد، جهادگرانش فرشته‌وار از درد و رنج محرومان می‌کاهند.

سفیدپوشان امید در دل روستاهای محروم دلیجان/ روایت پزشکی که با ویزیت رایگان حال دلش خوب می‌شود

خبرگزاری فارس ـ‌ دلیجان؛ در دل روستاهای دورافتاده دارالخیرین، سفیدپوشانی در مسیر باد بی‌ریا ایستاده‌اند تا نسیم مهربانی و فداکاریشان سراسر شهر و روستا را به تسخیر درآورد.

اینجا در دل محروم‌ترین روستاهای دلیجان پزشکان جهادی درد جسم بیماران را با روح بلندشان التیام می‌بخشند و درس انسانیت و گذشت را در رگ‌های بیماران تزریق می‌کنند.

نام «گروه جهادی شهید عابدینی»، اینجا بر تارک روستا و روستاییان محروم دلیجان می‌درخشد، جهادگرانش فرشته‌وار از درد و رنج محرومان می‌کاهند.

 

دکتر سیدعلیرضا رضایی دلیجانی از پزشکانی جهادگری است که درمان بیماران نیازمند حال دلش را خوب می‌کند و همین حال خوب باعث شده به صورت مستمر در فعالیت‌های گروه‌های جهادی شهید عابدینی حضور یافته و به بیماران نیازمند خدمات رسانی کند.

دکتر رضایی به خبرنگار فارس در دلیجان می‌گوید: متولد شهریورماه سال 49 و فارغ ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران در رشته پزشک عمومی هستم، در دوران جنگ در جبهه‌ها حضور داشتم و یک بار در عملیات والفجر 8 و یک بار دیگر در عملیات کربلای پنج  با ترکش نارنجک از ناحیه دست و کمر مجروح و جانباز شدم.

 

وی می‌افزاید: از سال 94 و با تبعیت از مقام معظم رهبری به گروه‌های جهادی پیوستم و از آن زمان تاکنون به صورت مستمر در فعالیت‌های گروه‌ جهادی شهید عابدینی حضور دارم و  در قالب  جامعه سلامت بسیج سازندگی سپاه به بیماران نیازمند خدمات‌رسانی می‌کنم.

 کمک به افراد نیازمند و کاستن از درد بیماران حال دلم  را خوب می‌کند و همین حال خوب باعث شده در همه اردوهای جهای حضوری مستمر داشته باشم

این پزشک جهادگر با اشاره به ویزیت رایگان بیماران نیازمند اظهار می‌کند: کمک به افراد نیازمند و کاستن از درد بیماران حال دلم  را خوب می‌کند و همین حال خوب باعث شده در همه اردوهای جهای حضوری مستمر داشته باشم.

رضایی بیان می‌کند: انگیزه‌ام از حضور در اردوهای جهادی کمک به خودم است، هرچند دیگران هم انتفاع خودشان را می‌برند، اما واقعیت این است که در این اردوها معنویتی کسب می‌کنم که برایم ارزشمند است، معتقدم انسان موجودی فراموش کار است و قرار گرفتن در مسیر شهرت و پول روح و روان انسان را فرسوده و او را از معنویت دور می‌کند که لازم است انسان در طول زندگی در مسیر خدا قدم بزند تا معنویت و اخلاق را فراموش نکند.

وی می‌گوید: کاستن از درد بیماران نیازمندی که توان مالی برای کاهش آلام خود ندارند، به اندازه‌ای لذتبخش است که با هیچ چیز قابل مقایسه نیست و اردوهای جهادی که ماهی دوبار به همت بسیج سازندگی سپاه دلیجان برگزار می‌شود فرصتی ارزشمند برای چشیدن این لذت است.

رضایی با اشاره به خاطراتش از شرکت در اردوهای جهادی بیان می‌کند: همه لحظه‌های حضور در روستاهای محروم و کمک به مردم این روستاها لذت بخش است، اما شیرین‌ترین خاطره‌ای که دارم مربوط به اولین حضورم در اردوهای جهادی است،که به عنوان پزشک برای ویزیت بیماران به همراه پزشک یار، پرستار، راننده و چند نفر دیگر به یکی از روستاهای دلیجان رفتیم، خانم مسنی که حکم کدخدای روستا را داشت، از ما خواست برای ویزیت بیماران به منزلش برویم، بعد از اینکه تک تک بیماران را ویزیت کردم احساس خوبی داشتم که توانستم به چند بیمار بدون دریافت پول کمک کنم، هنگام ناهار خانم صاحبخانه از ما خواست برای صرف ناهار بمانیم و زمانی که سفره را پهن کرد به جرات می‌گویم غذای 2 ماهش را بر سر سفره چید و من آنجا اخلاص واقعی را دیدم چرا که او هرچه داشت برای ما ارزانی کرده بود.

 تا زمانی که روحیه و فرهنگ جهادی و انقلابی در جامعه وجود داشته باشد، می‌توان سختی‌ها و مشکلات را پشت سر گذاشت

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ کار جهادی و روحیه بسیجی می‌گوید: تا زمانی که روحیه و فرهنگ جهادی و انقلابی در جامعه وجود داشته باشد، می‌توان سختی‌ها و مشکلات را پشت سر گذاشت.

این پزشک جهادی رفتن به اردوهای جهادی را توفیق الهی دانسته و تصریح‌ می‌کند: خدمت کردن به نیازمندان و محرومین توفیقی است که خداوند نصیبم کرده است، شرکت در اردوهای جهادی بیشتر از اینکه برای نیازمندان مفید باشد، باعث آرامش و معنویت خود ما شده و باعث می‌شود در مواجه شدن با مشکلات مقاوم‌تر باشیم.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول