اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

دستگاه‌های اجرایی باید ١٠ درصد نیاز خود را از تولیدات دانش‌بنیان بخرند

معاون وزیر علوم گفت: طبق قانون حداقل ۱۰ درصد از خرید دستگاه‌های اجرایی استان‌ها باید از شرکت‌های دانش بنیان باشد.

دستگاه‌های اجرایی باید ١٠ درصد نیاز خود را از تولیدات دانش‌بنیان بخرند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، علی خیرالدین در کارگروه استانی عملیاتی سازی شعار محوری سال که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه ۱۷ تا ۲۰ درصد واحدهای فناور کشور شرکت بنیان هستند، افزود: بر اساس تاکید مقام معظم رهبری هدف ما این است که شرکت‌های دانش بنیان به ۲ برابر افزایش پیدا کند و ۱۳ هزار شرکت دانش بنیان داشته باشیم.

به گفته وی امسال یک هزار و ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در سطح کشور ایجاد شده است.

معاون وزارت علوم با اشاره به ایجاد دهکده فناوری کشاورزی افزود: طبق آئین‌نامه حمایت جهاد کشاورزی باید ۱۰ دهکده فناوری کشاورزی در کشور ایجاد می‌شد که تاکنون ۶ مورد تکمیل شده است، لرستان هم باید هر چه سریعتر به فکر احداث دهکده کشاورزی باشد.

خیرالدین با تاکید بر رفع مشکل فضا برای شرکت‌های دانش بنیان خاطر نشان کرد: اکنون ۲۲ میلیون متر مربع فضا در دانشگاه آزاد و یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مربع در دانشگاه پیام نور وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای شرکت‌های دانش بنیان استفاده کرد.

وی با اشاره به اهمیت برون داد فعالیت‌های دانش بنیان و فناوری مهم، گفت: راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان بدون خروجی نتیجه‌ای نخواهد داشت و برونداد این شرکت‌ها باید اشتغال و فروش محصول باشد.

معاون وزارت علوم بیان کرد: در حال حاضر بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها معضل است و سال‌های آینده با شرکت‌های دانش بنیان بیکار مواجه خواهیم بود بنابراین این شرکت‌ها باید طرح و برنامه داشته باشند تا بتوانند درآمد زایی کنند.

خیرالدین در ادامه با اشاره به ضرورت آگاهی از قوانین جهت رونق و حمایت شرکت‌های دانش بنیان، گفت: طبق قانون حداقل ۱۰ درصد از خرید دستگاه‌های اجرایی استان‌ها باید از شرکت‌های دانش بنیان باشد.

وی بیان کرد: براساس ماده ۳۴ استان‌ها مکلف هستند حداقل ۱۰ درصد از تملک دارایی استان را برای طرح‌های دانش بنیان هزینه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول