اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

کاهش 32درصدی گره ترافیکی با افتتاح زیرگذر تقاطع غیرهمسطح آذربایجان در ارومیه

شهردار ارومیه از افتتاح تقاطع غیر همسطح پل آذربایجان در ارومیه خبر داد و گفت : بخش مهمی از گره ترافیکی و در واقع حدود ۳۲ درصد از ترافیک این محدوده شهری با بهره‌برداری از این زیرگذر حل شده که با اجرای کامل پل که بخش مهم آن در چند ماه اخیر انجام شده به تسهیل تردد محورهای شمال و جنوب آذربایجان‌غربی منتهی خواهد شد.

کاهش 32درصدی گره ترافیکی با افتتاح زیرگذر تقاطع غیرهمسطح آذربایجان  در ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حسین مهدیزاده  شهردار کلانشهر ارومیه در آیین افتتاح پروژه زیرگذر تقاطع غیرهمسطح آذربایجان با قدردانی از اعضای شورای اسلامی شهر به ویژه همکاران مجموعه بزرگ شهرداری، پیمانکار و مهندسان پروژه، گفت: پروژه زیرگذر آذربایجان و پل B5 یکی از مهمترین فازهای اجرایی این پروژه بوده که برای اجرای این دو فاز  پروژه تاکنون نزدیک به ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و امروز شاهد افتتاح زیرگذر این تقاطع هستیم.

مهدی‌زاده پروژه تقاطع غیرهمسطح آذربایجان را به لحاظ نقش اثربخشی که در زمینه کاهش بار ترافیکی در  محدوده بزرگراه خاتم الانبیاء دارد یکی از پروژه‌های مهم کلانشهر ارومیه توصیف کرد و افزود: این پروژه در طول ۱۰ ماهه گذشته از حالت راکد خارج و با تلاش شبانه‌روزی مجموعه مدیریت شهری، زیرگذر این تقاطع  به مرحله افتتاح و بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اهمیت این قسمت از پروژه، بیان کرد: بخش مهمی از گره ترافیکی و در واقع حدود ۳۲ درصد از ترافیک این محدوده شهری با بهره‌برداری از این زیرگذر حل شده که با اجرای کامل پل B5 که بخش مهم آن در چند ماه اخیر انجام شده به تسهیل تردد محورهای شمال و جنوب آذربایجان‌غربی منتهی خواهد شد.

شهردار کلانشهر ارومیه با اشاره به مشخصات فنی زیرگذر این پروژه بیان کرد: پروژه زیرگذر تقاطع غیرهمسطح  به طول ۵۰۰متر و عرض ۱۲ متر و با مساحت کل ۶۰۰۰ متر مربع احداث گردیده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود به اقدامات شهرداری کلانشهر ارومیه و سازمان‌‌های تابعه این شهرداری در جریان احداث زیرگذر تقاطع غیرهمسطح آذربایجان اشاره کرد و ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری اجرای فازهای بعدی این پروژه عظیم را با برنامه‌ریزی جدی و زمانبندی در دستور کار خود قرار داده که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز شاهد افتتاح بخش‌های دیگر این تقاطع در آینده خواهیم بود.

شهردار کلانشهر ارومیه ایجاد کمربند شرقی را یکی از الزامات برای شهر ارومیه دانست و اظهار کرد: بزرگراه خاتم الانبیاء از طریق این زیرگذر با اتصال به بزرگراه شهید فعال ارتباط شمال به جنوب استان را فراهم می‌آورد که در این راستا از مقامات، دستگاه‌های موثر و نمایندگان تقاضا دارم در خصوص ایجاد کمربند شرقی شهر تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی عنوان کرد: با وجود کاهش منابع درآمدی و افزایش میزان هزینه‌های جاری شهرداری در طول ۱۳ ماهه گذشته بیش از ۵ هزار میلیارد ریال از بدهی‌های معوقه شهرداری پرداخت شده و افزون بر این با اجرای طرح نهضت آسفالت‌ریزی با محوریت توجه به مناطق کم برخوردار شهری،  بیش از ۵۰۰هزار متر مربع را با میزان هزینه‌ای بالغ بر ۲ هزارو ۲۴۵میلیارد ریال به مرحله اجرا درآورده است.

شهردار کلانشهر ارومیه در ادامه به توسعه و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر ارومیه نیز اشاره کرد و گفت:  درهمین راستا تعداد ۵۵ دستگاه اتوبوس جدید با صرف هزینه‌های ۷۴۰میلیارد ریال خریدار شده که به تدریج به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه و جایگزین ‌می‌شود.

وی سرجمع تمام اقدامات عمرانی شش ماهه دوم ۱۴۰۰ و اجرای نهضت آسفالت‌ریزی، احداث پل B5 و زیرگذر تقاطع غیرهمسطح آذربایجان، تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی در جریان سال ۱۴۰۱ را در مجموع ۳هزارو ۸۸۸ میلیارد ریال عنوان کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول