اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ژنرال ارشد جمهوری چک: ارتش ما باید برای درگیری‌های گسترده آماده شود

رئیس ستاد کل ارتش جمهوری چک در جمع فرماندهان ارتش این کشور از لزوم آمادگی نیروهای مسلح این کشور برای نبرد محتمل با روسیه خبر داد.

ژنرال ارشد جمهوری چک: ارتش ما باید برای درگیری‌های گسترده آماده شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کارل زهکا» رئیس ستاد کل ارتش جمهوری چک روز سه‌شنبه در یک مجمع فرماندهی ارتش این کشور از لزوم  آمادگی نیروهای مسلح این کشور برای نبرد محتمل با روسیه خبر داد.

به گزارش وبگاه «رادیو جمهوری چک»  ژنرال«کارل زهکا» رئیس ستاد کل ارتش جمهوری چک گفت: «اگر درگیری بین روسیه و ناتو رخ دهد، ارتش چک از همان دقیقه اول شرکت فعال خواهد داشت».

این ژنرال ارشد گفت که اولویت اصلی ارتش اکنون آماده شدن برای جنگ گسترده علیه یک دشمن قوی است. وی افزود که ارتش جمهوری چک باید تجربه خود را در عملیات ضد تروریسم حفظ کند.

زهکا خاطرنشان کرد که با وجود افزایش بسیار بودجه نظامی، ارتش منابع کافی برای رسیدگی به همه مشکلات خود ندارد.

این در حالی  است که هزاران نفر در پایتخت جمهوری چک  چندی قبل در اعتراض به افزایش هزینه‌های زندگی علیه دولت، ناتو و اتحادیه اروپا تظاهرات کردند.

 

این تظاهرات در میدان «ونسسلاس» درشهر «پراگ» پایتخت جمهوری چک و مصادف با تعطیلات ملی این کشور برگزار شد. معترضان از «پیاتر فیالا» نخست وزیر و دولت ائتلافی او خواستند استعفا دهند. حاضران در تظاهرات علیه اوکراین، اتحادیه اروپا، ناتو، سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی انتقاد کردند. یکی از سخنرانان این تظاهرات گفت: «روسیه دشمن ما نیست، دولت جنگ طلبان دشمن است.»

یکی از معترضان گفت: «دولتی که ما داریم بدترین دولت در تاریخ جمهوری چک است و من تنها کسی نیستم که چنین فکر می‌کنم.»

یک تحلیلگر موسسه ورسیک ماپل کرافت چندی قبل گفت که اگر اروپا در زمستان امسال با اختلال غیرمنتظره در عرضه گاز مواجه شود، احتمالا افزایش بیشتر ناآرامی‌های داخلی و بی‌ثباتی دولت‌های اروپایی را در برخواهد داشت (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول