اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

چهارمین جشنواره فیلم آسیایی در ابوجا

چهارمین جشنواره فیلم آسیایی از روز دوشنبه 30 آبان به پیشنهاد سفارت جمهوری اسلامی ایران و مشارکت ۹ کشور آسیایی در ابوجا پایتخت نیجریه افتتاح شد.

چهارمین جشنواره فیلم آسیایی در ابوجا

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، چهارمین جشنواره فیلم آسیایی از روز دوشنبه ۳۰ آبان به پیشنهاد سفارت جمهوری اسلامی ایران و مشارکت ۹ کشور آسیایی در ابوجا پایتخت نیجریه افتتاح و تا تاریخ ۴ آذر ادامه خواهد داشت.  
در مراسم افتتاحیه این جشنواره سفرای کشورهای جمهوری اسلامی ایران، چین، کره جنوبی، عراق، لبنان، سوریه، اندونزی، مالزی، فیلیپین، قطر، بنگلادش، فلسطین، تعدادی از مقامات دولت فدرال نیجریه از جمله رئیس شورای عالی فرهنگ و هنر نیجریه، مدیرکل امور بین‌الملل وزارت فرهنگ و اطلاع رسانی و مدیرکل مناطق  وزارت خارجه نیجریه به همراه تعدادی از کارکنان سفارتخانه‌های کشورهای آسیایی و غیرآسیایی حضور داشتند.   
در طول برگزاری این جشنواره فیلم‌ها در ۲ نوبت اکران می‌شوند. ایده برگزاری جشنوراه فیلم آسیایی در نیجریه به سال ۲۰۱۷ برمی‌گردد که توسط رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد شد.دوره های اول تا سوم این جشنوراه از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ برگزار شد، اما در زمان شیوع کرونا به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی این جشنوراه برگزار نشد. در سال جاری و با فروکش کردن نسبی شیوع کرونا سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزاری چهارمین جشنواره فیلم آسیایی را به کشورهای آسیایی فعال در نیجریه پیشنهاد کرد و در همین راستا کشورهای چین، تایلند، فیلیپین، مالزی، اندونزی، بنگلادش، عراق، سوریه، لبنان و کره جنوبی علاقه‌مندی خود را برای مشارکت در این برنامه اعلام کردند.  
در روز نخست برگزاری این جشنوراه فیلم‌هایی از کشور چین و جمهوری اسلامی ایران به نمایش درآمدند و در روزهای باقیمانده فیلم‌های کشورهای کره جنوبی، مالزی، اندونزی، فیلیپین، لبنان، سوریه و بنگلادش به نمایش در می‌آیند.  
جمهوری اسلامی ایران در این جشنوراه با فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» به کارگردانی خانم «منیر قیدی» شرکت کرده است.
در حاشیه این جشنواره فیلم نیز نمایشگاه از صنایع دستی ایران به نمایش گذاشته شد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول