اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

بسیج دانشجویی علوم پزشکی تهران: انقلابی گری با سکوت و انزوا نسبتی ندارد

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: انقلابی گری با سکوت، انزوا و وادادگی نسبتی ندارد، مدیریت انقلابی به پشت میز و در‌های بسته نشستن نیست، آن هم وقتی که نظام و انقلاب و میهن آماج حمله دشمنان است.

بسیج دانشجویی علوم پزشکی تهران: انقلابی گری با سکوت و انزوا نسبتی ندارد

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران با صدور بیانیه‌ای خطاب به مسئولان دانشگاه تاکید کرد: انقلابی گری با سکوت، انزوا و وا دادگی نسبتی ندارد، مدیریت انقلابی به پشت میز و در‌های بسته نشستن نیست، آن هم وقتی که نظام و انقلاب و میهن آماج حمله دشمنان است.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

«من دست یکایک شما پیشگامان رهایی را میبوسم و میدانم که اگر مسئولین نظام اسلامی از شما غافل شوند به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت.» امام خمینی (ره)

نزدیک به دو ماه است که اقلیتی، خشن متحجر و واپسگرا با کشاندن آتش آشوب به جامعه اعم از خیابان و دانشگاه سعی در مصادره اعتراض مردم دارند و با ایجاد فضایی تند و دوقطبی نه تنها از هرگونه گفتگو فرار می‌کنند؛ بلکه اجازه این کار را به سایر اعضای جامعه نیز نمی‌دهند.

در این میان دانشگاه به عنوان یکی از ارکان جامعه نه تنها دست این جماعت را با برخوردی عبرت آموز کوتاه نکرده و نه تنها در هدایت و جداسازی صف اعتراض و اغتشاش کوتاهی کرده بلکه خود با اتخاذ رویکرد‌های نادرست در بستن فضای گفتگو با آشوبگران همراهی کرده است.

دو ماه مداوم جماعت آشوبگر شبه دانشجو بدون مجوز با شعار آزادی از هر کاری فروگذار نکردند همزمان با فعالیت‌های این جماعت، عده‌ای دست به محدود کردن بسیج و بسیجی زده‌اند و این خود نشانی از صدق گفتار شهید آوینی است که در جمهوری اسلامی همه آزادند به جز حزب اللهی ها»!

در چنین شرایطی و در میان وادادگی و بیخیالی مدعیان، بسیج دانشجویی بر خود لازم می‌داند تا نه تنها «ما» معترضیم را از سازوکار صحیح خود به گوش همگان برساند بلکه برای باز شدن فضای گفتگو در دانشگاه تلاش کند. اگرچه مخالفت‌ها و تلاش‌های مذبوحانه آشوبگران با این مسئله طبیعی است، اما کارشکنی و سنگ اندازی افراد معلوم الحال در اجرای برنامه‌های گفتگو محور مایه تعجب است.

بسیج دانشجویی بانیان وضع موجود را چنین خطاب قرار میدهد؛ آقای دانشگاه علوم پزشکی تهران انقلابی گری با سکوت، انزوا و وادادگی نسبتی ندارد مدیریت انقلابی به پشت میز و در‌های بسته نشستن نیست، آن هم وقتی که نظام و انقلاب و میهن آماج حمله دشمنان است. اگر درایت و شجاعتی هست اکنون زمان نشان دادن آن است.

جناب دانشگاه ما برای دفاع از انقلاب و ایران هیچ نمی‌خواهیم، اما انگار باز شدن نطق عده‌ای نیاز به زیر لفظی! دارد کاش لااقل دستور رئیس جمهور را برای شکل گیری گفتگو به زمین نمی‌زدید و در نهایت به برنامه‌های فرمایشی و سفارشی یا اکران چند فیلم و انیمیشن بسنده نمی‌کردید.

حضرت دانشگاه بر اساس ماده ۵ و ۸ آئین نامه قانون تشکیل تقویت و توسعه بسیج دانشجویی مصوب ۸۸/۰۳/۰۵ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی بسیج دانشجویی تنها در خصوص تجمعات و راهپیمایی‌ها باید از هیئت نظارت، مجوز اخذ نماید و در رابطه با سایر برنامه ها، الزام تامین مکان و منابع وجود دارد؛ لذا حسب ترک فعل و تخلف صورت گرفته، بسیج دانشجویی حق پیگیری قانونی موارد مذکور جهت احقاق حقوق در دیوان عدالت اداری را برای خود محفوظ میداند.

امید است با تنبه بانیان وضع موجود نسبت به وضعیت خطیر جامعه و دانشگاه شاهد خروج از رخوت و انزوا باشیم چرا که ادامه مسیر فعلی تنها منجر به وارد آمدن آسیبی جبران ناپذیر به دانشگاه و دانشجویان خواهد
شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول