اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

اختصاص تسهیلات ۹۰ میلیارد تومانی برای رشد تعاونی‌های بانوان در کشور

مدیرکل توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات برای رشد تعاونی‌های بانوان و روستا تعاون برای سراسر کشور در نظر گرفته شده است.

اختصاص تسهیلات ۹۰ میلیارد تومانی برای رشد تعاونی‌های بانوان در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اولین جلسه بررسی طرح‌های متقاضیان دریافت تسهیلات موضوع تفاهم نامه بین وزارت تعاون و بانک قرض الحسنه رسالت با حضور سید معین هاشمی مدیرکل توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل اتاق تعاون استان یزد برگزار شد.

محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ابتدای این نشست اظهار کرد: حمایت از تعاونی‌های بانوان و روستا تعاون در اولویت وزارت است. صنعت بسته بندی و پوشاک دو حوزه‌ای هستند که مغفول مانده و شرکت‌های تعاونی بهترین گزینه برای ورود به این حوزه هستند.

وی افزود: تسهیلات ۹۰ میلیاردی برای کل کشور با کارمزد ۲ درصدی تعیین شده و حداکثر سقف مجموع تسهیلات قرض الحسنه درخواستی (سرمایه ثابت و گردش) هر تعاونی حداکثر ۴۹۵ میلیون تومان است.

سید معین هاشمی ادامه داد: حداکثر مبلغ تسهیلات قرض الحسنه سرمایه در گردش نمی‌تواند از ۲۰۰ میلیون تومان تجاوز کند.

وی افزود: درخواست تسهیلات تعاونی‌ها تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان در کارگروه هماهنگی استان بررسی و تصویب می‌شود. درخواست‌های بالاتر از ۲۰۰ میلیون تا سقف ۴۹۵ میلیون تومان هم باید به دبیرخانه کمیته راهبری برای بررسی و تصویب ارسال گردد.

مدیرکل توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تعاونی‌ها برای بهره مندی از این تسهیلات باید نسبت به واریز سهم آورده خود (۲۵ درصد تسهیلات) به حساب تعاونی نزد بانک رسالت اقدام کنند.

پایان پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول