اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

جشنواره نغمه سرایان اهل سنت با حضور استان‌های دیگر در گلستان برگزار می‌شود

مسئول سازمان بسیج مداحان گلستان گفت: تلاش داریم تا سال آینده بتوانیم جشنواره نغمه سرایان اهل سنت را با حضور نغمه سرایان و مداحان استان های دیگر کشور در گلستان برگزار کنیم.

جشنواره نغمه سرایان اهل سنت با حضور استان‌های دیگر در گلستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس محمد زنگولی ظهر امروز در دومین همایش نغمه سرایان اهل سنت گلستان به میزبانی گنبدکاووس در باشگاه فرهنگیان اظهار کرد: ظرفیت و پنانسیل های خوبی در حوزه آئینی و مداحی از گروه های مختلف شیعه و سنی در گلستان وجود دارد و این استان در حوزه نغمه سرایی بسیار فعال است.

وی تصریح کرد: تمام هدف دشمن از اول انقلاب تاکنون به ویژه در اتفاقات اخیر خدشه دار کردن و از بین بردن وحدت و انسجام ملی بوده و در این مسیر از همه بنگاه های دروغ پراکنی خود استفاده می کند.

مسئول سازمان بسیج مداحان گلستان خاطرنشان کرد: سال گذشته نخستین همایش نغمه سرایان به صورت ملی در استان گلستان برگزار شد و امسال دومین همایش بصورت استانی و به میزبانی گنبدکاووس در حال برگزاری است.امسال برنامه همایش نغمه سرایان بسیار متنوع بوده و گروه های مختلفی مانند گروه آلتین پرده مراوه تپه، گروه سرود سلام فرمانده با حضور دانش آموزان شهرستان آق قلا، گروه مداحی خواهران گنبدکاووس، گروه نغمه سرا از بلوچ شهرستان آزادشهر و غیره اجرا خواهند داشت.

وی ادامه داد: در عید مبعث امسال در بهمن ماه امسال پنج تا شش نفر از تک نوازان و گروه های مداحی خواهر اهل سنت و بلوچ در همایش نغمه سرایان کشور که در بندرعباس برگزار می شود حضور خواهند داشت.

زنگولی گفت: تلاش داریم تا این همایش را با حضور گروه های نغمه سرا از استان های دیگر در گلستان به صورت جشنواره برگزار کنیم.

 

 

علمای اهل سنت و شیعه در آگاهی بخشی به جوانان در اتفاقات اخیر نقش بی بدیل داشتند/ عدم آگاهی جوانان سبب شده تا بیشترین آسیب‌ها متوجه آنها باشد

سردار علی ملک شاهکوهی ظهر امروز در دومین همایش نغمه سرایان اهل سنت گلستان در باشگاه فرهنگیان اظهار کرد: یکی از معجزات توسط امام راحل در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل بسیج مستضعفین بوده است.

وی تصریح کرد: بسیج از اول انقلاب تاکنون در برابر تهدیدات داخلی و خارجی مقتدرانه ایستاده و تا به امروز هرجا ورود کرده حماسه آفریده است. ما افتخار می کنیم که خادم مردم بوده و تا زنده هستیم در این لباس به مردم خدمت خواهیم کرد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان خاطرنشان کرد: تمام مشکلات کشور با تفکر بسیجی و روحیه بسیجی و کار انقلابی و جهادی حل خواهد شد. راه برون رفت از این مشکلات این است که مسئولان روحیه بسیجی، جهادی داشته و ریسک کرده و کار انقلابی انجام دهند. ملاحظه کار نبوده و هرجا انقلاب نیاز داشته باشد وارد میدان شوند.

وی با اشاره به اینکه بسیجیان فقط شامل افرادی که در بسیج ثبت نام کردند نمی‌شود، ادامه داد: منظور ما از بسیجیان افرادی که در بسیج ثبت نام کرده نیست. آن افراد بسیجیان سازمان یافته هستند و هر فردی که در این کشور در مقابل استکبار جهانی و تحریم های آن تلاش می کند بسیجی محسوب می‌شود و در مجموع می توان گفت که جمعیت ۸۰ میلیون نفری ایران اسلامی بسیجی هستند.

شاهکوهی با اشاره به اتفاقات اخیر دشمن در ایران اسلامی گفت: در این اتفاقات عده ای امتحان خود را بد پس داده و در کارنامه انقلاب اسلامی مردود شدند. حتی مسئولان و کسانی که در مقابل این اتفاقات می توانستند کاری انجام داده و اطلاع رسانی کنند اما سکوت کردند مقصر بوده و باید پاسخگو باشند.

وی بیان کرد: دشمن می خواست از ترفند و نقشه خود در کشورهای سوریه و شیلی استفاده کند و با این اتفاقات کاری کند که مسئولان در تصمیم خود دچار اشتباه شوند و این جنگ ترکیبی را از حوزه های مختلف و بخش های مختلف مانند اصناف و بازاریان، دانشگاه ها، ترور، جنگ مسلحانه بین مردم، حمل و نقل و غیره آغاز کردند اما در هیچ حوزه نتوانست کاری از پیش ببرد و شکست خورد. ما منکر آسیب نیستیم در این اتفاقات اسیب دیدیم، اما این اتفاقات حسن و مزایایی که برای نظام جمهوری اسلامی داشت این بود که بدون زحمت و هزینه توانستیم افرادی که از اقشار و گروه های مختلف با دشمن همراهی کردند را شناسایی کنیم.

فرمانده سپاه نینوا گلستان ابراز کرد: از علمای اهل سنت و شیعه که در این مدت با تریبون خود در راستای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم به ویژه جوانان استفاده کردند تشکر می‌کنیم و آن‌ها نقش بی بدیلی در این آگاهی بخشی و حفظ امنیت داشتند.

وی افزود: دشمن بیدار بوده و تلاش دارد تا انسجام و امنیت ما را خدشه دار کند همه ما باید مراقب باشیم و به این نکته توجه داشته باشیم که اگر در کشور اتفاقی بیفتد همه ما با هم آسیب می‌بینیم.کسانی که در این مدت با دشمن همراه بوده و به آنها کمک می کنند بدانند که تنها خواهند ماند و همین دشمنان هیچ حمایتی از آنها نخواهند کرد.

شاهکوهی خاطرنشان کرد: در اتفاقات اخیر دشمن دختران و جوانان زیر ۳۰ سال را نشانه گرفته بود و تلاش داشت تا انها را به خیابان بکشاند. راه اعتراض آتش کشاندن مساجد و تندیس سردار سلیمانی نبوده و دشمن مسیر را اشتباه به جوانان نشان می دهد. متاسفانه بیشترین آسیب در این اتفاقات نصیب جوانان و آینده انها خواهد شد که بدون آگاهی دست به کارهایی می زنند که کد دار شده و از خدمات دولت بی بهره خواهند شد.

وی گفت: در گرگان مرکزی شناسایی شد که در اتفاقات اخیر این مرکز با رهبری کشورهای غربی و اسپانسری انها، جوانان زیر ۳۰ سال را در این مرکز جذب کرده و پس از خوراندن مشروبات الکلی و مواد مخدر زمانی که انها از حالت طبیعی خارج می شدند به کف خیابان‌ها هدایت می‌کردند. 

 

 

بسیج مصداق وحدت ملت ایران است

سیدعلی مهاجر در دومین همایش نغمه سرایان اهل سنت استان گلستان در باشگاه فرهنگیان گنبدکاووس اظهار کرد: بسیجیان این لشکر مخلص خدا و فدائیان وطن چتر خوبی برای مردم و مصداق کامل و جامع وحدت ملت ایران اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: دومین همایش نغمه سرایان اهل سنت با برنامه های هنرمندانه و فاخر خود در راستای آموزه های دینی اجرا شد.این همایش توانست هنرمندانه آموزه های دینی را با زبان هنر به مخاطب انتقال دهد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: باید دقت کنیم که حرفها، قلم زدن ها و برنامه های ما در راستای اعتلای دین و نظام جمهوری اسلامی و پرچم جمهوری اسلامی باشد و از آنها دفاع کنیم.

وی بیان کرد: در عصر و شرایط کنونی همه ما مدیون خون شهدا و خانواده آنها بوده و باید با بصیرت و هوشمندی عمل کنیم تا دشمن نتواند کاری از پیش ببرد.

مهاجر گفت: اگر امروز دشمن با تمام توان درصدد ضربه زدن به ایران اسلامی بوده این  نشان دهنده قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در منطقه و جهان است.

در این مراسم از خانواده های شهدا اهل سنت و شیعه تجلیل شد.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول